برنامه بدهید تا سرمایه گذاری خارجی برایتان جذب شود

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نقشه راه برای رسیدن به سرمایه‌گذاری خارجی مؤثر است و ما به دنبال مقروض کردن کشور نیستیم.
کد خبر: ۳۷۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 01 February 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:محمدخزایی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان فارس، گفت: به‌هیچ‌عنوان قصد نداریم با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، کشور را مقروض کنیم.

وی ادامه داد: اولویت‌های پروژه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار خارجی مشخص است و برای محقق شدن آن هماهنگی‌های لازم در جهت گرفتن مصوبه شورای اقتصاد و تائید وزارتخانه مربوطه برای جذب سرمایه لازم است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به جذب سرمایه و فاینانس در استان‌ها نیز گفت: برای جذب سرمایه و فاینانس خارجی به‌طور مشخص و دقیق باید یک نقشه عملی در استان تهیه‌ و به تهران ارسال شود که در این نقشه نوع پروژه، اولویت آن، نوع فاینانس و کشوری که در همان زمینه می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، مشخص شود.

خزایی تأکید کرد: برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذار کار بیهوده است زیرا گروهی از این فرصت در حال سوءاستفاده هستند و من به‌هیچ‌عنوان در این‌گونه همایش‌ها شرکت نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان فارس باید با برنامه همراه باشد، گفت: نقشه راه سرمایه‌گذاری و توسعه استان باشد مشخص باشد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب سرمایه برای پروژه‌ها داشتن نقشه راه مناسب با هر استان است تا اولویت سرمایه‌گذاری در استان‌ها در مرکز مشخص شود.

خزایی یادآور شد: به دلیل نبود این نقشه راه و برنامه‌ریزی مشخص اکثر استان‌ها در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی موفق نبوده‌اند.

وی افزود: اگر این نقشه راه در استان فارس با ویژگی‌هایی مشخص تهیه شود و پروژه‌های اولویت‌دار نیز مشخص باشد متناسب با آن‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تأکید کرد: با مشخص شدن این اولویت‌ها ما نیز در مرکز می‌دانیم که چه سرمایه‌گذارانی را از کدام کشور به فارس بفرستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار