فضا سازی برای سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به برخی اقدامات دولت مانند ثبات اقتصادی اشاره کرد و گفت: در محیط زیست اقدامات خوبی صورت گرفته و فضای بسیار خوبی برای سرمایه‌داران در این حوزه از جمله در فناوری‌های سبز و پاک فراهم شده است.
کد خبر: ۳۷۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، معصومه ابتکار در نشست صمیمی با نخبگان و نهادهای مدنی حامی محیط زیست استان قم ضمن تبریک ایام دهه فجر، افزود: دولت یازدهم از بعد ثبات اقتصادی و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری نیز اقدامات مهمی را انجام داده تا بخش خصوصی با سرمایه های خود فعال شود و زمینه در عرصه محیط زیست، فناورهای سبز و پاک، فضا برای مشارکت وسرمایه گذاری بسیار فراهم است. 

وی با اشاره به اینکه سند فرابخشی محیط زیست سند روزآمد وجامع در برنامه ششم است، گفت: مشکل محیط زیست فرابخشی است و سند برنامه ششم این قابلیت را دارد که این موضوع در بخش استانی جایگاه خود را پیدا کند.

وی گفت: دولت به محیط زیست یک نگاه ویژه ای پیدا کرده است و با ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط رهبر معظم انقلاب و نگاه خاص دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، ما دغدغه جهت گیری های کلان را در این حوزه نداریم. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مهمترین مساله ما این است که برای بخشی از مشکلات که مربوط به گذشته هم هست راه حل پیدا کنیم، افزود: نقد و طرح موضوعات بخشی از مساله است ولی مساله اصلی پیدا کردن راهکار و رفع مشکل است.

ابتکار به برنامه‌ریزی صحیح، اجرای کامل قوانین و ارزیابی‌های زیست محیطی برای حل مشکلات اشاره کرد و ادامه داد: در برخی طرح‌های اجرایی که خسارت‌هایی به طبیعت وارد می‌شود، توجیه اقتصادی آن طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و می‌توان گفت در دولت یازدهم تقریبا هیچ طرحی بدون انجام این مراحل عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه قانون ارزیابی زیست محیطی شفاف است، گفت: طبق این قانون، هر طرح بزرگی که باید اتفاق بیفتد مطالعات ارزیابی زیست محیطی و عوارض آن طرح روی طبیعت و خسارت های آن نیز باید محاسبه و اعلام شود.

معاون رئیس جمهور از تشکیل اتاق فکر محیط زیست در بسیاری از استان‌ها با مشارکت تشکل‌ها، حوزویان و بخش خصوص خبر داد و  گفت: این اتاق‌ها بر مبنای علاقه سازمان‌های مردم نهاد برای رسیدن به تصمیمات جامع و کامل ایجاد شده‌اند.

ابتکار ادامه داد: از ظرفیت مردم در رفع مشکلات زیست محیطی باید استفاده کنیم، موضوع محیط زیست در کشور و استان ها به یک موضوع کلیدی تبدیل شده است.

وی بر مشارکت مردمی در حل بسیاری از مسائل از جمله مسائل سیاسی و محیط زیست تأکید کرد و گفت: دولت یازدهم نسبت به این موضوع نه به شکل شعار و بلکه در عمل معتقد است و حقوق شهروندی را برنامه‌ریزی کرد تا مردم نقش خودشان را در همه مناسبت‌ها پیدا کنند و آزادانه در فضای قانونمند اظهار نظر کنند.

ابتکار با بیان اینکه یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی ما مردمی و فرهنگی بودن آن است، گفت: امروز در سایه انقلاب اسلامی ایران مردم سالاری دینی و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و مشارکت در برنامه های مختلف تحقق پیدا کرده است. 

وی گفت: دولت تلاش کرده است تا مردم بتوانند آزادانه و در یک فضای آزاد، نظرات و دیدگاه های خود را در ابعاد و ارگان مختلف نظام، دولت و دست اندرکاران بیان کنند و نتیجه این نگرش وتحول سیاسی، در رشد سازمان های مردم نهاد، انجمن های علمی و تشکل های صنفی بسیار تاثیرگذار بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار