فضای مجازی بستری مناسب برای وقوع جرم

کد خبر: ۳۷۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 09 February 2017

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه یکی از علل افزایش جرائم خلل آگاهی‌ها در بین مردم است، گفت: در این رابطه کلاهبرداران از ضعف حقوقی مردم سوءاستفاده می‌کنند و ما را با هزاران نفر انسان مال باخته رو به رو می‌کنند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مجمع استانی بسیج حقوقدانان بیان کرد: از جمله آسیب‌ها و تهدیداتی که امروزه جامعه ما با آن رو به رو شده، عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی است.

حمیدی گفت: امروزه فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی حقوقی مردم بستر جرم را برای مجرمین فراهم کرده تا مجرمین از آن سوءاستفاده کنند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از جمله آسیب ها و تهدیداتی که امروزه جامعه ما با آن روبه رواست عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضائی است.

وی آگاه‌سازی و آموزش‌های مردمی را از مهمترین نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: مسئله شایع امروز، مقوله ازدواج و مهریه است که داماد با قبول مهریه های بالا نمی‌داند این تعهد حقوقی چه تبعات حقوقی در آینده برای او در پی خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی به مردم باید علاوه بر دستگاه قضا همه ظرفیت های نظام را پای کار بیاوریم و در این میان می توان از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها، مدارس و دانشگاه ها نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش آگاهی های حقوقی مردم می توان با ارائه مشاوره حقوقی ، آموزش های همگانی، استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان و آموزش از طریق آرای دادگاه ها، این خلل عدم آگاهی را کمرنگ کرد.

حمیدی در رابطه با چگونگی آموزش از طریق آرای دادگاه ها، اظهار کرد: قضات می‌توانند قبل از پذیرش و یا رد دادخواست و یا صدور حکم رای خود را با دلیل و استدلال حقوقی و قانونی به مراجعین عنوان کند که این خود نیز یک مشاوره حقوقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار