کیف و کفش‌های ارزان قیمت چینی از مواد بازیافتی تهیه می‌شوند

تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه صنف کفاشان در شهرستان شهرکرد گفت: کیف و کفش‌های ارزان قیمت چینی از مواد بازیافتی تهیه می‌شوند.
کد خبر: ۳۷۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 13 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- امرالله نکویی اظهار کرد: دلیل قیمت کمتر برخی محصولات چینی، مواد اولیه استفاه شده در آن‌هاست، این محصولات از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند و بازیافتی‌ها معمولا ضایعات هستند که باعث مشکلات و بیماری‌های پوستی می‌شوند.

وی افزود: بوی نامطبوع چرم‌، تنها راه تشخیص چرم اصل از چرم بی کیفیت است.

رییس اتحادیه صنف کفاشان شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق، تعرفه واردات نمی‌پردازند که یکی از دلایل کاهش قیمت آن‌ها نسبت به کالاهای تولید داخل است.

نکویی اظهار کرد: چرم یکی از مواد اصلی تولید کیف و کفش است و هر چه قیمت مواد اولیه افزایش یابد تاثیر این افزایش در تمام روند تولید تا عرضه محصول نهایی دیده می‌شود.

رییس اتحادیه صنف کفاشان شهرستان شهرکرد ، 90 درصد کیف‌ و کفش‌های موجود در بازار استان را از تولید ایران از جمله استان‌های تبریز، تهران، اصفهان و مشهد عنوان کرد و گفت: مابقی کیف و کفش‌های موجود در استان از کشورهای خارجی واردات می‌شوند.

وي اظهار كرد: كفش ايراني داراي ضمانت‌نامه بوده و توليدكننده يا فروشنده آن مشخص است، اما زمان توليد كفش‌هاي خارجي مثلا چيني مشخص نيست و از نظر كيفيت نيز در حال حاضر تمام كفش‌هاي خارجي بازار از نوع درجه 2 و درجه 3 و 4 هستند.

نکویی افزود: بدنه‌زيرين كفش داراي زمان مصرف خاصي است و اگر اين زمان بگذرد كفش رو به فاسد شدن مي‌رود و این حالی است که زمان ساخت كفش‌هاي خارجي مشخص نيست.

رییس اتحادیه صنف کفاشان شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: ميزان سود فروشندگان براي هر كفش 20 تا 25 درصد تعیین شده است.

نکویی با اشاره به قیمت کیف و کفش تولید ایران گفت: قیمت کیف در بازار چهارمحال و بختیاری از 15هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است برخی کالاهای برند تا 150 هزار تومان قیمت داشته باشند که نسبت به اندازه کیف و خصوصیات دیگر ممکن است متفاوت باشد.

وی در ادامه افزود: قیمت کفش نیز در استان از 20 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار