آشتی باطبیعت یعنی کشت محصولات ارگانیک

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: در روش کشت ارگانیگ محصولات کشاورزی کمترین میزان سموم به کار می‌رود اما متاسفانه برای این نوع محصولات تبلیغات لازم صورت نگرفته و مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶ 25 May 2015
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: کشت محصولات کشاورزی به روش ارگانیک فرصتی برای محیط‌زیست و حفظ تنوع زیستی است.

به گزارش ایسنا؛ "عادل عربی" ، اظهار کرد: در این روش کشت میزان استفاده از سموم به حداقل می‌رسد و به این ترتیب تنوع زیستی در طبیعت حفظ می‌شود.

وی افزود: برای کشت محصول غیرارگانیک از سموم و کودهای آفت‌کش مختلف استفاده می‌شود که در این روش علاوه بر آفت‌ها، حشرات مفید در طبیعت نیز از بین می‌روند و به این ترتیب تنوع زیستی در طبیعت به خطر می‌افتد و برخی گونه‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند.

عربی ادامه داد: در روش کشت ارگانیگ محصولات کشاورزی کمترین میزان سموم به کار می‌رود اما متاسفانه برای این نوع محصولات تبلیغات لازم صورت نگرفته و مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل محیط‌زیست همدان خاطرنشان کرد: کاشت محصولات کشاورزی به روش ارگانیک به عنوان حافظ و دوستدار محیط‌زیست بوده علاوه بر آن مردم با خرید این نوع محصولات سموم کمتری وارد بدن خود می‌کنند بنابراین استفاده از این محصولات درصد ارتقای سطح سلامت مردم را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه استفاده از سموم مختلف برای برخی محصولات کشاورزی آفت‌کش بوده، تصریح کرد: این روش گونه‌های حشرات مفید را از بین می‌برد همچنین کودی که مورد استفاده قرار می گیرد به آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و به این ترتیب به محیط‌زیست آسیب می‌رساند.

وی گفت: ممکن است محصول به دست آمده از کشاورزی ارگانیک از کیفیت ظاهری لازم برخوردار نباشد اما این محصول مشتریان خود را داشته و در صورتی‌که محصولات ارگانیک در بین مردم شناسانده شوند بیشتر مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

عربی یادآور شد: درصد کمی از محصولات کشاورزی استان همدان ارگانیک هستند که برای فراگیر شدن این روش باید اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار