میرزامحمود فدایی یکی از مفاخر مازندران

صبح امروز نخستین همایش ملی بزرگداشت شاعر عاشورایی « ميرزا محمود فدايي تلاوكي مازندراني » با حضور مهدی عبوری شهردار ساری و با هماهنگی ارگان های مختلف استان مازندران در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 28 May 2015

به گزارش تابناک مهدی عبوری در این مراسم اظهار کرد: بی‌شک بازشناسی فرهنگ و تبارشناسی هر ملت، یکی از ضرورت‌های اساسی هر جامعه است و از آنجا که پیدایش یک فرهنگ، بدون ثبت کارنامه و عملکرد گذشتگان ممکن نیست، از این رو اساس هر فرهنگ مبتنی بر مواریث گذشته است و مشاهیر و علما مهم‌ترین بخش این میراث هستند.

شهردار ساری با بیان اینکه ملت‌ها به رجال و شخصیت‌های بزرگ خود افتخار می‌کنند و خود را وارث آنها می‌دانند، افزود: مردم هر جامعه باید بزرگان و مشاهیر خود را بشناسد و بدیهی است که برپایی آیین‌های نکوداشت و گرامی‌داشت مفاخر، علاوه بر اینکه بیانگر میزان قدرشناسی نسل حاضر و نهادهای اجتماعی از آنهاست بلکه سهمی ارزنده در قوام ملیت و نقشی پررنگ در هویت‌سازی آن جامعه ایفا می‌کند.

عبوری در ادامه گفت: شکرانه برخورداری از نعمت وجود چنین مفاخری و و در افقی گسترده‌تر، مفتخر هستیم در دو سال گذشته با کمک اعضای شورای اسلامی شهر ساری با هدف گسترش فرهنگ پاسداشت گنجینه‌های علم و ادب شهر در زمینه چاپ و انتشار کتاب ها و آثار مفاخر علمی و ادبی توانسته ایم گام‌های استواری برداریم.

وی در پایان با بیان اینکه پروژه بازشناخت محلات تاریخی ساری، معرفی مشاهیر ساری، شناخت‌نامه ساری، ساری‌پژوهی، زندگی‌نامه و آثار شاعران و مدیحه‌سرایان ساری و ... از جمله تلا‌‌ش‌های معاونت فرهنگی شهرداری ساری با همراهی پژوهشگران است، گفت: همایش حاضر بارقه‌ای از تلاش فرهیختگان و دانشمندانی است که ضمن معرفی شخصیت و آثار میرزامحمود فدایی مازندرانی بهعنوان یکی از مفاخر مازندران و از منابع عمده حفظ هویت ملی و اسلامی، به حفظ فرهنگ ناب عاشورایی کمک کنند.

 

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار