واکنش یک فعال رسانه ای واجتماعی به خبر تابناک ایلام

بدنبال انتشار مطلبی تحت عنوان "صنابع ایلام در چنبره تعصب/اینجا حق حاکمیت با قوم وقبیله است ،قانون بی قانون"در سایت تابناک ایلام واکنش یکی از فعالان رسانه ای و اجتماعی استان را بدنبال داشت
کد خبر: ۴۰۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 09 April 2017

اخبار روز ایلام

به دنبال انتشار مطلبی تحت عنوان "صنابع ایلام در چنبره تعصب/اینجا حق حاکمیت با قوم وقبیله است ،قانون بی قانون"در سایت تابناک ایلام که به بررسی نقش تعصبات قومی در استفاده از فرصتهای شغلی صنایع استان نظیر نفت وگاز وپتروشیمی و همچنین کارخانه های بزرگی نظیر سیمان ایلام پرداخته شده است .یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی بخش چوار به این خبر واکنش نشان داده وبا ارسال آن خواستار انتشار در سایت تابناک شده است.
متن این جوابیه به این شرح است :
 
جناب آقای اسدی
مدیر محترم خبرگزاری تابناک ایلام
با سلام
مطلبی را در سایت وزین تابناک تحت عنوان "صنایع استان ایلام در چنبره تعصب / اینجا حق حاکمیت با قوم وقبیله است ،قانون بی قانون!"مطالعه نمودم. انتشار این مطلب بسیار تعجب آور بود. لازم است چند نکته را عرض کنم:
1- مطلب به گونه ای نگارش شده است که گویی، فقط پتروشیمی ایلام وجود دارد و آن هم قربانی تعصبات قومی و قبیله ای مردم چوار شده است. ایرادی ندارد. همه ما می دانیم که در سایر نقاط استان هیچگونه تفکر قومی و قبیله ای وجود ندارد!!!
2- یکی از ویژگی های اصلی کارآفرینان، شجاعت و شهامت آنان است. این آقایی که خود را کارآفرین و متخصص نفت و گاز معرفی کرده است، چرا نامی از خود ذکر نکرده است و اگر صاحب حق است چرا به دادگاه شکایت نکرده است؟ اگر هم شکایت کرده، بهتر است منتظر رای دادگاه باشد و سپس درباره مردم مهمان نواز و زجر کشیده چوار که خود قربانی بی عدالتی و تعصبات قومی و قبیله ای برخی آقایان هستند اظهار نظر کند.
3- از کجا معلوم، کسانی که با ایشان دعوا کرده اند( اگر درست گفته باشد)، اهل شهر چوار هستند؟
3- اگر ایشان سرمایه گذار و کارآفرین است، حتما راه های پیگیری مناسب نحوه فعالیت خویش را بلد است. اگر هم بلد نیست، بنده حاضرم به ایشان کمک کنم و اگر واقعا قرار است خیری به منطقه برساند، نه تنها کسی مزاحمش نمی شود، بلکه حاضریم با ذبح قربانی از ایشان استقبال کنیم و وی را بر بالای مجالس بنشانیم. مگر عقلمان را از دست داده ایم که یک کارآفرین و سرمایه گذار را طرد کنیم؟
4-  مگر سهم مردم چوار از پتروشیمی و پالایش گاز غیر از کارگری ساده است؟ مطلب چنان به رشته تحریر درآمده است که گویی، اعضای هیات مدیره و معاونان پتروشیمی به تسخیر چواری ها درآمده است. خیر از این خبر ها نیست. آواز دهل از دور خوش است. اینجا، مردم چوار را در امور حراست نیز متخصص نمی دانند و با وجود پاسداران و رزمندگان باسابقه شهر، به سراغ ناکجاآباد می روند.
سخن بسیار است. دوست دارم این آقای کارآفرین فراری گمنام را بشناسم و به عنوان یکی از اهالی چوار، تمام زمینه های لازم برای سرمایه گذاری و کارآفرینی ایشان را فراهم نمایم. ولی، فعلا مصداق " آش نخورده و دهن سوخته" شدیم....

حجت الله هاشم بیگی
کارشناس مسائل اقتصادی 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
جناب هاشم بیگی عزیز خودتون که بیشتر از نگاه تعصب قومی قبیله ای جواب دادین تا عقلانی......واقعیت امر همین مطلب هستش که تابناک زده .......
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار