تدوین سند اشتغال سال 96 با پنج برنامه مهم

استاندار لرستان گفت: حمایت از تولید داخلی گام بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۴۰۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 14 April 2017
هوشنگ بازوند  استاندار لرستان  در نخستین نشست کارگروه اشتغال استان در محل فرمانداری دورود با بیان اینکه سرمایه‎گذاران خوبی در لرستان وجود دارد اما به خاطر برخی موانع کمتر فعالیت می‎کنند، اظهار کرد: باید همه کمک کنیم سرمایه‎گذاران به استان سوق پیدا کنند زیرا این مهم باعث توسعه یافتگی لرستان خواهد شد.


وی با اشاره به تدوین سند اشتغال سال 96 ادامه داد:در این سند پنج برنامه مهم از جمله حمایت از تولیدات داخلی و همچنین تأمین مالی و سرمایه ‎ گذاران  توجه ویژه‎ای شده است.


بازوند اضافه کرد: تکنولوژی دستگاه‎های تولیدی در استان قوی و بروز نیستند که در سند اشتغال امسال باید مورد توجه قرار گیرد.


استاندار لرستان با تأکید بر لزوم توسعه صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد:یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی برون‎گرا بودن است که در این راستا باید بازار خارج از کشور را مدنظر داشته باشیم.


وی تصریح کرد: اشتغال باید توأم با توانمند سازی مردم باشد که در این راستا باید فرهنگ کار در میان مردم گسترش یابد زیرا کار و اشتغال عنصر اصلی توسعه در جوامع است.


بازوند در ادامه با اشاره به مجتمع صنایع غذایی گهر دورود افزود: این مجتمع تنها پرونده گروه آریا بود که بعد از پنج سال رکود با پیگیری‎های فراوان و سفر ریاست محترم قوه قضائیه راه‎اندازی شد.


وی یادآور شد: فاز چهارم شرکت سیمان دورود با وجود پیگیری‎های فراوان همچنان بلاتکلیف بوده که در این خصوص شرکت شستا کوتاهی کرده است.


بازوند با بیان اینکه تولید و اشتغال جز با سرمایه‎گذاری محقق نمی‎شود، گفت:خطاب مقام معظم رهبری در شعار امسال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال همه قوا و مردم هستند که باید در راستای تحقق آن کمک کنند.


استاندار لرستان اظهار کرد: صندوق کارآفرین امید استان در سال گذشته مبلغ 640 میلیارد ریال پرداختی داشته که امسال نیز مبلغ یک هزار میلیارد ریال تقاضا کرده‎ایم که امید است با رایزنی‎های نمایندگان استان این مبلغ بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار