نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد

جانمایی مکان مناسبی برای شهرک کتاب

تابناک: نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مکان مناسبی باید در اصفهان جانمایی شود و به عنوان شهرک کتاب طراحی و احداث شود و مشوق‌های لازم برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شود.
کد خبر: ۴۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 30 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علیرضا نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ضرورت توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس باید از تمام امکانات موجود در سطح شهر در راستای ارائه امکانات با قیمت مناسب به دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: فضای پارک‌ها و امکانات در اختیار شهرداری از جمله فرهنگسرا‌ها، ورزشگاه‌ها و سالن‌های مطالعه منابعی است که باید به درستی مدیریت شود و نباید با نگاه درآمد‌زایی به این امکانات نگاه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پایین بودن سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین مشکلات در شهر است، تصریح کرد: با توجه به کاهش چشمگیر سرانه مطالعه باید در این زمینه اقداماتی موثر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش شبکه‌های اجتماعی و استقبال جوانان و نو‌جوانان از مطالب بدون عمق و بعضا بدون سند معتبر کم‌کم مطالعه کتاب و مباحث عمق‌دار را با چالش مواجه می‌کند، ادامه داد: با توجه به این موضوع باید به صورت اساسی و ویژه به این موضوع توجه شود.

نصر اصفهانی با اشاره به دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در سطح شهر تاکید کرد: فراهم نبودن زمینه مطالعه فرهنگی خانواده‌ها، جذاب نبودن مکان‌های عمومی مطالعه، بالا بودن قیمت کتاب و کاهش روز‌افزون مراکز توزیع و فروش کتاب از جمله دلایل این موضوع است.

وی افزود: مکان مناسبی باید در اصفهان جانمایی شود و به عنوان شهرک کتاب طراحی و احداث شود و مشوق‌های لازم برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است که در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه و جایگاه کتاب در اصفهان گام‌های اساسی برداشته شود و این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار