متخصص زنان و زايمان مركز درمان ناباروري قفقاز خبرداد:

تولد نخستین نوزادان دوقلوی IVF‌ ای در ارذبیل

متخصص زنان و زايمان مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي اردبيل، از تولد نوزادان دوقلو به روش IVF خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 01 June 2015
به گزارش سبلانه، دكتر رويا گسيلي متخصص زنان و زايمان مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي اردبيل، در خصوص تولد نخستین نوزادان دوقلو به روش IVF‌ در این شهر، گفت: بهمن‌ماه سال 1392 بود که اولين معاينه این دو نوزاد دوقلو انجام شد؛ پدر و مادر 33 ساله این نوزادان پس از 8 سال نازايي به مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی افزود: خوشبختانه پس از طي فرآيند درماني، نتيجه باروري پدر و مادر 33 ساله مثبت اعلام شد و نخستین نوزادان دوقلوی IVF‌ اي در ركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي اردبيل به دنیا آمد.

به گفته این متخصص در مورد مذکور ناتواني مرد علت نازايي تشخیص داده شد؛ مشكلی که در بين 10 تا 15 درصد از زوج‌هاي نابارور شايع است.

گسیلی ادامه داد: در طول هشت سال نازايي اين زوج، عامل مردانه به طور شديد مانع باروري بوده است و درصد موفقيت در اين دوره  از درمان 30 درصد پيش‌بيني مي‌شد.

وي با بیان اینکه بيش از پنج هزار زوج نابارور از سطح كشور و اتباع خارجي به مركز درمان ناباروري قفقاز اردبيل مراجعه كرده‌اند، تصریح کرد: عموما علل ناباروري به هر دو جنس مربوط است که بر اساس آمار حدود 40 درصد مشكلات ناباروري مربوط به مردان، 40 درصد زنان و در 20 درصد عامل ناباروري غیر قابل تشخيص است.

 متخصص زنان و زايمان مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي اردبيل گفت: خوشبختانه حدود 65 درصد از زوج‌هاي نابارور با استفاده از روش‌هاي درماني موجود، صاحب فرزند مي‌شوند، که ميزان موفقيت درمان اين زوجين در مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي اردبيل 36 درصد است كه با ميانگين كشوري و جهاني مطابقت دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار