بدحجابی به دلیل ضعف دستگاه های فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ورود به مسائل فرهنگی جامعه و فرهنگسازی در زمینه های مختلف با رفتارهای خشن امکان پذیر نیست و به نتایج مطلوب منجر نمی شود.
کد خبر: ۴۱۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 06 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: هادی پژوهش جهرمی شنبه در همایش رابطان اجتماعی اداره های دولتی و سازمان های مردم نهاد با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شیراز افزود: مسائل فرهنگی باید با گفتمان نرم و اثرگذار به مخاطب منتقل شود، نیازهای جامعه نیز دیده شود و سپس آنچه مشروع است در اختیار مردم قرار گیرد.
وی، داشتن باور را لازمه عملیاتی شدن اهداف و برنامه ها دانست و ادامه داد: اگر فردی دانش انجام کاری را داشته باشد اما به انجام و تحقق آن باور نداشته باشد هیچگاه نمی تواند ظرفیت و توان خود را عملیاتی کند.
پژوهش جهرمی درباره عوامل موثر در بی توجهی برخی نسبت به مساله حجاب و رعایت نکردن آن نیز گفت: از دلایل این مساله می توان به تلاش فرد برای جلب توجه و کسب موقعیت در جامعه، جلوه گری، فقر فرهنگ دینی، عقده گشایی، غرب زدگی و تاثیرپذیری از فرهنگ غربی از طریق شبکه های ماهواره ای و اجتماعی و مدگرایی و تقلید اشاره کرد.
وی، عملکرد ضعیف دستگاههای فرهنگی را از دیگر دلایل بروز برخی ناهنجاری ها از جمله بدحجابی در جامعه دانست و افزود: دستگاه های فرهنگی که تعدادشان در کشور کم هم نیست باید بگویند که برنامه ها و اقدامات آنها در این حوزه ها چه خروجی داشته است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس نیز در این آیین گفت: موفقیت های پلیس در جامعه مدیون مشارکت و همکاری مردم است و اگر این همکاری نبود دستیابی به برخی اهداف نیز غیر ممکن می شد.
سرهنگ محمد محمدی، نقش آموزش در ارتقای فرهنگ قانون پذیری افراد را غیرقابل انکار دانست و افزود: ارائه آموزش های لازم به افراد در خصوص مزیت های قانونمدار بودن در جامعه، آنها را تشویق به قانونمدار بودن کرده و باعث می شود که همه نسبت به توجه به قانون احساس مسئولیت کنند.
وی ادامه داد: البته همواره افرادی در جامعه وجود دارند که قانون گریز هستند که در خصوص این افراد نیز باید مجازات های بازدارنده و سلبی در نظر گرفته شود و بر اجرای آن نیز نظارت دقیق صورت گیرد.
سرهنگ محمدی، نقش رسانه ها را در این زمینه نقشی کلیدی دانست و تصریح کرد: رسانه ها همواره در تغییر افکار عمومی جامعه و نهادینه کردن فرهنگ قانون پذیری و احترام به قانون تاثیر بسیاری داشته و دارند.
وی درباره اقدام های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نیز گفت: در این خصوص جلسه ها و برنامه های متعددی برگزار شده که از جمله می توان به برپایی 146 نمایشگاه با موضوع حجاب و پیشگیری اجتماعی از جرائم در این حوزه در سال 95 اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار