معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان:

اشتغال، اقتصاد و تولید دغدغه همه دولتمردان است که همگی آنها به صادرات ختم می شود

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان گفت: اشتغال ، اقتصاد و تولید دغدغه همه دولتمردان است که همگی آنها به صادرات ختم می شود .
کد خبر: ۴۳۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 07 June 2017
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان گفت : اشتغال ، اقتصاد و تولید دغدغه همه دولتمردان است که همگی آنها به صادرات ختم می شود .

محمود ربیعی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و اولین جلسه کمیته برون گرایی و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان گلستان در سال 96 که با حضور اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان برگزار گردید ، گفت : امروز دغدغه همه ی دولتمردان و حتی کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظراتشان ، اشتغال ، اقتصاد و تولید است که همگی آنها نیز به صادرات ختم می شود .

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان افزود : همه باید در خدمت صادرات باشند و چون صادرات توسط بخش خصوصی انجام می شود ، پس همه باید در خدمت بخش خصوصی باشند تا این بخش بتواند با قدرت در مسیر توسعه صادرات گام بردارد .

وی با بیان برخی از مشکلات موجود در مسیر توسعه صادرات استان ، گفت : برخی از مشکلات ، مشکلاتی هستند که مربوط به کشورهای هدف صادراتی و تصمیمات مسئولین آنها می باشند و ما هیچ نقشی در آنها نداریم ولی پاره ای از مشکلات نیز داخلی هستند و ما باید تلاش کنیم با ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاهی و رعایت استانداردهای بین المللی نسبت به رفع آنها اقدام نماییم .

ربیعی گفت : 78 مورد پیشنهاد دستگاههای اجرایی استان در قالب برنامه و بسته صادراتی بومی استان تدوین شده که امید است با اجرای دقیق آن گام های مهمی در مسیر توسعه صادرات استان برداشته شود .

وی با اظهار این که در بحث صادرات غیرنفتی می توانیم کار کنیم  ، گفت : امروز وارد بازار بزرگ روسیه شده ایم و باید با جدیت پیگیر بسط و گسترش این بازار باشیم و لازم است از شرایط بوجود آمده در منطقه و قطع رابطه تعدادی از کشورهای عربی با قطر نیز به خوبی بهره برده و بتوانیم بخشی از بازار قابل توجه این کشور را بدست آوریم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار