نخستین عمل پیوند کبد در گیلان با موفقیت انجام شد

کد خبر: ۴۴۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴ 20 June 2017
نخستین عمل موفقیت آمیز پیوند کبد در شمال ایران در بیمارستان رازی رشت انجام شد.
 
 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان امروز گفت : این عمل جراحی ۲۱ خرداد  بر روی مردی ۳۴ ساله اهل رودبار که از بیماری سیروز کبدی رنج می برد انجام شد که بعد از بررسی های پزشکی امروز موفقیت آمیز اعلام شد.
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک خاطر نشان کرد : کبد پیوند شده اهدایی جوانی ۲۶ ساله است که بر اثر تصادف مرگ مغزی و در بیمارستان پورسینای رشت جان باخت.
وی انجام نخستین عمل پیوند کبد در گیلان را نتیجه سالیان متمادی تجربه دانشگاه علوم پزشکی  استان عنوان کرد افزود : این عمل فرایندی بسیار پیچیده است و به تجهیزات  ویژه ، هماهنگی تیمی ، برنامه ریزی نیازمند است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد :  با توجه به دشواری های زیادی که در زمینه پیوند کبد وجود دارد ، در حال حاضر انجام این عمل جراحی در بسیاری از استان ها امکان پذیر نیست.
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک گفت : نخستین پیوند کبد در شمال کشور با همکاری مرکز پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز که بزرگترین مراکز پیوند کبد در جهان است انجام شد.
وی افزود : در این زمینه ، افرادی متشکل از کادر پزشکی ، بیهوشی، پرستاری  و ICU، برای آموزش به شیراز اعزام شدند و در نتیجه این کار تیمی و برنامه ریزی شده ، امروز شاهد انجام موفقیت آمیز پیوند کبد در گیلان هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد  بزودی شاهد پیوند مغز استخوان ، پیوندهای سلول تراپی و پیوند قلب و ریه در گیلان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار