سازمان های مردم نهاد بازوان توانمند دولت می باشند

مديركل مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری كرمانشاه گفت: سازمان های مردم نهاد بازوان توانمند دولت می باشند.
کد خبر: ۴۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 29 June 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ عليرضا گودرزی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان ، دبیر خانه تشکل ها و جمعی از مدیران عامل سازمانهای مردم نهاد استان كرمانشاه  خواستار مشاركت بيشترسازمان هاي مردم نهاد در انجام امور شد.

وي ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های دلسوزانه سازمان هاي مردم نهاد در همدلی و همراهی با مردم اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی توسعه فعالیت کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد می باشد و در این راستا اولین نشست  در ماه مبارک رمضان با حضور دکتر رازانی استاندارمحترم و دکتر شاه حسینی معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیران عامل بیش از ۱۵۰ سازمان مردم نهاد برگزار گرديد.

وي خاطرنشان ساخت: این دیدار صمیمانه فرصتی بود تا فعالان سازمانهای مردم نهاد بدون واسطه مطالب و مسایل حوزه کاری خود را با مدیران ارشد استان در میان بگذارند.

وی گفت: امروزه نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال مردم و دولت در پیگری مسایل حوزه اجتماعی می باشند لذا می توانیم با کمک سمن ها آسیب های اجتماعی را  شناسایی، پیگیری و در بیشتر موارد پیشگیری و درمان نماییم زيرا ظرفيتي که در سمن ها وجود دارد به طور قطع یقین کمک کار دستگاه های دولتی در این زمینه می باشد.

گودرزی بيان داشت: در هر شهر و روستا و منطقه، مردمانی با علایق و خواسته ها و البته مشکلات و آسیب های اجتماعی و زبست محیطی و... زندگی می کنند که اگر ما بتوانیم این علایق و خواسته ها را از حالت فردی خارج و سازماندهی نماییم، می توان امیدوار بود با این ظرفیت های مدیریت شده  مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را از قبیل اعتیاد، طلاق، خودکشی و غیره را کاهش داده و از افزایش آن جلوگیری نمود.

وي گفت: در نبود کار جمعی و مشارکت مردمی تصمیم های فردی به فرد گرایی و فرد محوری تبدیل شده  و جامعه را با مشکل مواجه می‌کند هر چند مشارکت از گذشته در بین انسان ها وجود داشته و زندگی بدون مشارکت جمعی قادر به تداوم نبوده است اما امروزه مقوله مشارکت مردمی با نگرشی نو به موضوعی کلیدی در جهت توسعه پایدار تبدیل شده است و واقعیت این است که شیوه مشارکتی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها امروزه یک نیاز اصلی و مهم برای مدیریت جامعه می باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با توجه به اینکه قرن جدید به "قرن همیاری و مشارکت" نام نهاده شده است افزود: مسائل اجتماعی بسيار پیچیده است لذا برای حل آنها نیاز به همفکری و تعامل گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتری وجود دارد.

وي ادامه داد: خوشبختانه روند حمایت از سازمانهای مردم نهاد از آغاز دولت تدبیر و امید با شتاب خوبی پیگیری شد و تعداد سمن ها در دولت تدبیر و امید از حدود 5 هزار سمن به 12 هزار و 500 سمن رسیده است که رشد قابل ملاحظه‌ای است.

گودرزي با بيان اينكه ما در استان کرمانشاه با حمایت مدیریت ارشد استان به دنبال تقويت سمن ها هستيم افزود: ما قصد داريم سمن ها را تا درون روستاها نیز به پیش ببریم و انشالله با برون سپاری امور که در راستای اصل 44 قانون اساسی و مورد تایید رهبر مقام معظم می باشد شاهد جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی باشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار