مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع):

توجه به اقتصادمقاومتی تنها راه‌حل مشکلات

تابناک: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی راه‌حل مشکلات ما خواهد بود و با افزایش توانمندی در زمینه اقتصاد می‌توانیم تحریم‌ها و حتی فشارهای خارجی را دور بزنیم.
کد خبر: ۴۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 09 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور با اشاره به روند اخیر مذاکرات اظهار کرد: حتی در صورت اجرای تعهدات خواسته شده از ایران نیز گروه مقابل قصد دادن امتیاز به ما و لغو تحریم‌ها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه طرف مقابل به صراحت اعلام کرده‌ تحریم‌ها برداشته نمی‌شود، افزود: حتی از سوی برخی مقامات آنها اعلام شده تحریم‌ها در پروسه حداقل 10 ساله و پس از عمل کردن جمهوری اسلامی به تعهدات و راستی‌آزمایی، تحریم‌ها تعلیق و نه لغو می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع) با اشاره به اختلاف جدی در بحث هسته‌ای بین تیم مذاکره‌کننده و گروه 1+5 گفت: مسئله این است که در این توافق ما باید کلیه زیرساخت‌های فعالیت هسته‌ای را از بین ببریم که امکان بازگشت برای ما وجود نداشته باشد اما طرف مقابل می‌گوید ما زیرساخت تحریم‌ها را برنمی‌داریم تا در هر زمانی قابل بازگشت باشد.

وی با اشاره به اینکه این دیدگاه صائبی نیست که تمام مشکلات را به گردن تحریم‌ها بیندازیم، تصریح کرد: اینکه برخی افراد می‌خواهند تقابلی میان دولت، مردم و رهبری ایجاد کنند و بگویند ما می‌خواهیم مذاکره کنیم و تحریم‌ها را برداریم اما برخی جریانات مانند اصول‌گرایان یا دلواپسان مانع می‌شوند، تنها یک جنگ روانی است.

طالب‌پور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند راه‌حل مشکلات ما نه در لوزان و نه در ژنو است، گفت: به اذعان کارشناسان اقتصادی نزدیک به دولت، کمتر از 50 درصد از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌ها و عوامل خارجی است.

وی عنوان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی راه‌حل مشکلات ما خواهد بود و با افزایش توانمندی در زمینه اقتصاد می‌توانیم تحریم‌ها و حتی فشارهای خارجی را دور بزنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری امام علی (ع) اضافه کرد: دولت در دو سال گذشته نشان داده که برنامه مدون اقتصادی ندارد و به اذعان کارشناسان گفته می‌شود ما مطمئن نیستیم که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها دولت تا پایان عمر خود بتواند مشکلی را حل کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار