امام جمعه موقت کاشان:

اتحاد مسلمین در مساجد تجلی می یابد

تابناک: امام جمعه موقت کاشان مساجد را مرکز وحدت و اتحاد مردم دانست و گفت: اتحاد مسلمانان در مساجد تجلی پیدا می کند.
کد خبر: ۴۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار روز سه شنبه در جمع هیات امنا و خادمان مساجد کاشان در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) این شهر، مساجد را پایگاهی برای وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: مسجد نه تنها مرکز عبادت بلکه مرکز هدایت، ارشاد و تعلیم مردم است.

وی با تاکید بر اینکه خادمان مساجد باید برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان جذابیت ایجاد کنند، افزود: تشویق و ترغیب جوانان به حضور در مساجد در این مکان های مقدس تجلی می یابد.

وی بر رتق و فتق امور مردم در مساجد تاکید کرد و گفت: مساجدی که گره از مشکلات مردم باز می کند، برای مردم جاذبه ایجاد می کند.

اسلامی تبار خاطرنشان کرد: مساجد باید به مراکز بصیرت و آگاهی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی مردم تبدیل شود.

وی همچنین مساجد را مکانی برای از بین بردن تبعیض میان مردم عنوان کرد و افزود: امروز بشریت از تبعیض رنج می برد و مساجد محلی برای کنار گذاشتن این تبعیض هاست.

امام جمعه موقت کاشان مساجد را از مصادیق تعظیم شعائر دینی دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم یادآور شد: هر کس شعائر دین خدا را زنده نگهدارد، نشانه تقوای قلبی اوست.

به گفته وی خداوند تبارک و تعالی در قرآن از مساجد تجلیل کرده و این اماکن مقدس را محل تجلی و عبودیت خداوند سبحان دانسته است.

شهرستان کاشان 530 مسجد دارد که از این تعداد 235 مسجد فعال در شهر کاشان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار