فعالیت 1700 هیات مذهبی در استان یزد

کد خبر: ۴۵۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 12 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فرمانده سپاه ناحیه مهریز با توجه به وظایف و رسالت های مداحان و ذاکران در جامعه اسلامی گفت: تقویت باورهای دینی و اعتقادی اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان از مهم ترین رسالت های جامعه مداحان و ذاکران محسوب می شود.

علی اصغر سلمانی افزود: از دیرباز مداحان نقش ویژه ای در رشد و جهت دهی باورهای مذهبی مردم داشته اند به همین دلیل آن ها می بایست با درک موقعیت خطیر و جایگاه ویژه خود برای سازندگی بعد معنوی حیات مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

وی گفت: جلسات این شورا باید به صورت منسجم و بازدهی بیشترمسائل و معضلات این مجموعه را شناسایی و بررسی و با هم فکری صاحب نظران تصمیم کلی گرفته شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی استان یزد حفظ و تقویت رسالت ائمه اطهار(ع) در جامعه اسلامی را از دیگر مسئولیت‌های مهم مداحان و ذاکران برشمرد و گفت: باید تلاش شود پیام های اولیا الهی به درستی و بر اساس نیازها و مقتضیات روز به مردم منتقل شود.

محمد رضا محبی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مداحان اشاره کرد: همان گونه که رهبری فرمودند مداحان می بایست برای انتقال پیام های والای دینی مطالعه و آگاهی داشته باشند و پندآموزی و استفاده از نصایح و راهنمایی های ائمه اطهار(ع) در حوزه های مختلف زندگی، اساس کار آن ها باشد.

وی افزود:1700هیات مذهبی در استان یزد فعال می باشد که بالغ بر 3000نفر مداح خواهر،برادر ،شاعر و نوحه خوان فعالیت دارند و درشهرستان مهریز قریب به 250هیات مذهبی و بالغ بر 300نفر مداح و نوحه خوان همکاری دارند.

وی هدف از برگزاری نشست امروز را انسجام و سازماندهی مداحان دانست  وگفت: اجرایی نمودن  تدابیر مقام معظم رهبری با استفاده از هم فکری و استفاده از صاحب نظران واندیشمندان برشمرد تا باعث روشنگری و بصیرت افزایی شود.

دراین نشست بعد از رأی گیری اعضای هیات رئیسه سیدضیاء طباطبایی به‌ عنوان رئیس، سیدعلی  حیدری نایب رئیس و سیدجابر حسینی به عنوان دبیر هیات رئیسه اولین دوره شورای بسیج قشر مداحان وهیات مذهبی شهرستان مهریز انتخاب و برای مدت سه سال به این سمت ها منصوب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار