مقصودی:

فدراسيون بايد جسارت داشته باشد/ بوكس خانه من است / مگر می شود در فوتبال دو تیم ملی تشکیل داده و یکی را به کی روش و دیگری را به علی دایی بدهیم؟

تابناک تهران - مشاور عالی فدراسیون بوکس درباره استخدام مربي خارجي براي تيم ملي گفت: در این شرایط وخیم مالی که سرمربی اوکراینی استخدام شده، او باید همه کاره باشد و اجازه ندهیم تا برخی ها دخالت کرده و تیم ملی را به دو تکه تقسیم کنند. مگر می شود در فوتبال دو تیم ملی تشکیل داده و یکی را به کی روش و دیگری را به علی دایی بدهیم؟
کد خبر: ۴۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 10 June 2015
او را نمي توان از بوكس جدا دانست. مردي كه ساليان سال در كنار احمد ناطق نوري پرچم بوكس را بالا نگاه داشته بود و بعد از دوره جديد انتخابات فدراسيون و در سونامي جوانگرايي از فدراسيون كنار رفته بود تا جوانها بيايند و خوني تازه به رگ هاي بوكس جاري شود اما اين دوري چند ماهي بيشتر طول نكشيد.

منوچهر مقصودی نایب رییس سابق فدراسیون بوکس، به عنوان مشاور عالی امور فنی و نظارت بر کمیته های فدراسیون بوکس منصوب شد. احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس  ایران با صدور حکمی منوچهر مقصودی نایب رییس پیشین فدراسیون بوکس را به عنوان مشاور عالی امور فنی و نظارت بر کمیته های فدراسیون بوکس منصوب کرد.

منوچهر مقصودی که سالها به عنوان نایب رییس و مدیرفنی تیم های ملی فدراسیون بوکس فعالیت می کرد، درباره به بازگشت خود به این فدراسیون به تابناک تهران گفت: بوكس خانه من است و هيچوقت نمي توانم از اين رشته جدا باشم چون عمر و جواني ام را درا ين رشته گذرانده ام. بنابراين وقتي حاج ناطق نوري از من درخواست كرد تا دوباره به بوكس كمك كنم، لحظه اي درنگ نكردم.

وي درباره مسئوليتش در سمت جديد در فدراسيوت به عنوان مشاور عالي اظهار داشت: از من خواسته شده تا با دقت تلاش های کمیته های مختلف را در نظر بگیرم که در این بین کمیته های مربیان، داوران و فنی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

 باید عملکرد کمیته ها بررسی شود تا ببنیم آنان در خصوص مسایل آموزشی و کمک به بوکس چه اقداماتی داشته اند. همچنین در خصوص مسایل فنی نیز باید از تمرینات تیم های ملی بازدید شود. نظارت دقیقی برعملکرد کمیته های مختلف خواهم داشت چراکه معتقدم این رشته نیاز به نظم وانضباط دارد.

مقصودی درباره شرايط فعلي بوكس ايران اظهار داشت: نظم نیاز اصلی فدراسیون بوکس است نظم با سخت گیری فرق می کند. دلم برای بوکس ایران می سوزد و می خواهم این فدراسیون در بهترین شرایط باشد و نیاز است تا برای رسیدن به این هدف برخی اقدامات را انجام دهیم.

بعد از خروج مقصدوي از فدراسيون بوكس، روح الله حسيني به عنوان نايب رئيس اين فدراسيون و جانشين مقصودي انتخاب شد. وي با تمجيد از عملكرد حسيني گفت: جوانگرایی نیاز این فدراسیون است. هم اکنون روح الله حسنی به عنوان فردی تحصیلکرده و قهرمان در اوج جوانی به عنوان نایب رییس فعالیت می کند که برایم خوشحال کننده است.

البته به اعتقاد من اين جوانگرايي بايد به همه كميته ها و بخش هاي فدراسيون تسري پيدا كند. در برخی کمیته ها نیز جوانانی حاضر هستند که تحولات خوبی ایجاد کرده اند. هم اکنون برخی ها در فدراسیون بوکس هستند که به دلیل شرایط سنی بالا دیگر نباید پست اجرایی داشته باشند.

مسوول نظارت بر عملکرد کمیته های فدراسیون بوکس گفت: حتی زمانی که نایب رییس بودم وقتی با افرادی که انگیزه و توان کار کردن نداشتند، برخورد می شد از من به عنوان آدم خشن حرف می زدند اما همه باید بدانند که در کار کردن تعارف وجود ندارد.

مشاور عالی فدراسیون بوکس درباره استخدام مربي خارجي براي تيم ملي گفت: در این شرایط وخیم مالی که سرمربی اوکراینی استخدام شده، او باید همه کاره باشد و اجازه ندهیم تا برخی ها دخالت کرده و تیم ملی را به دو تکه تقسیم کنند. مگر می شود در فوتبال دو تیم ملی تشکیل داده و یکی را به کی روش و دیگری را به علی دایی بدهیم؟ این خوب نیست که چند بوکسور ما خارج از تیم ملی و زیر نظر مربی داخلی تمرین کنند و سرمربی اوکراینی که در المپیک نیز حضور داشته، تعداد دیگری را تمرین بدهد. فدراسیون باید جسارت داشته باشد و هرفردی را که نمی‌خواهد با سرمربی اوکراینی کار کند و برای تیم ملی مشکل تراشی کند، کنار بگذارد.

وی در مورد شرایط مربيان ايراني بوكس گفت: من اکبر احدی را به عنوان یک مربی خوب برای تیم ملی قبول دارم، ضمن این که علی استکی هم به عنوان مربی جوان و توانمند می تواند کمک زیادی به تیم ملی بکند. اين دو بايد در كنار وينكوف كار كنند و از او تجربه بياموزند و البته او را كمك كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار