توليت مسجد مقدس جمكران:

پيوست فرهنگي قم تهيه شود

توليت مسجد مقدس جمكران گفت: بايد براي شهر قم پيوست فرهنگي را تعريف كنيم و پيوست فرهنگي به برنامه ها و سياست گذاري هاي شهر قم جهت دهي مي كند.
کد خبر: ۴۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳ 11 June 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان پيش از ظهر امروز در ديدار شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر قم با تبريك انتصاب دكتر سقاييان نژاد به سمت شهرداري قم بيان كرد: ديروز تماسي با دفتر رهبري داشتيم و دوستان اين انتصاب را به ما تبريك گفتند و خرسنديم كه در شهر قم كه جايگاه برجسته اي در ارتباط با انقلاب و جهان اسلام و تشيع دارند اين اتفاق روي داد.

وي با اشاره به اينكه قم در آخرالزمان طبق روايات نقش كليدي دارد اظهار كرد: در انقلاب اسلامي ايران نيز قم نقش بسيار مهمي را ايفا كرد كه اين انقلاب در تاريخ بشريت بي نظير و بي بديل بوده است.

توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي در تاريخ بشريت تاثيرگذاري كم نظيري به ارمغان آورده است خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي نقطه آغاز انقلاب حضرت مهدي(عج) است و امروز شاهد پيوند اين دو انقلاب در شهر قم هستيم و قم دارايي فرا منطقه اي و جهاني است.

وي با اشاره به اينكه امروز حوزه علميه قم بزرگترين مركز علمي و فرهنگي شيعه است بيان كرد: مسجد جمكران طبق آمار سال ۸۲ سالانه يك ميليون نفر زائر داشته است و اين در حالي است كه در سال ۹۲ طبق آمار استانداري تعداد زائران ۱۵ ميليون نفر بوده است و آماري كه در سال ۹۳ گرفتيم مسجد بيش از ۲۰ ميليون زائر داشته است.

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان با بيان اينكه بايد نعمت ولايت، شيعه اثني عشري و حيات در چنين زماني آن هم در شهري مثل قم را قدر بدانيم اضافه كرد: نظام اسلامي در بخش هاي مختلف داراي پيشرفت هاي چشمگيري بوده است؛ خدمتي كه حضرتعالي در اصفهان انجام داديد موجب شده است كه در مرحله بعد به پايتخت معنوي انقلاب و جمهوري اسلامي هجرت كنيد و اميدواريم كه با همراهي و همكاري شوراي شهر موفقيت لازم را كسب نماييد.

وي بيان كرد: اميدواريم كه با همدلي و همزباني موجود و پشتيباني امام عصر شهري كه شايسته جايگاه پايتختي انقلاب است را به جايگاه خود برسانيم و قم بايد براي شهرهاي ديگر الگو باشد.

توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به اينكه قم هم در عرصه ملي و هم عرصه بين المللي تاثيرگذار است تصريح كرد: از نظر سيما و منظر شهري بايد اقدامات لازم پيگيري شود. بايد براي شهر قم پيوست فرهنگي را تعريف كنيم و پيوست فرهنگي به برنامه ها و سياست گذاري هاي شهر قم جهت دهي مي كند.

وي با انتقاد از برخي نام گذاري هاي اماكن در قم بيان كرد: در كشورهاي مختلف دنيا از نام هاي ايراني و اسلامي كه داراي بار فرهنگي و مذهبي است استفاده مي كنند و ما خودمان از اين ظرفيت غافل هستيم.

رحيميان با بيان اينكه بلوار پيامبر اعظم(ص) بزرگترين بين الحرمين جهان تشيع است گفت: همه توصيه ها بر اين است كه اين بزرگراه به پايگاهي فرهنگي و مذهبي براي شيعيان تبديل شود.

وي با تقدير از همكاري شهرداري قم در ايام نيمه شعبان با مسجد مقدس جمكران بيان كرد: شهرداري خدمات قابل توجهي را در ايام نيمه شعبان به زائران مسجد مقدس جمكران ارائه كرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار