جشنواره منطقه‌ای تئاتر "مرصاد" در اسلام آبادغرب برگزار می‌شود

نهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «مرصاد» پنجم تا هشتم مرداد با حضور گروه‌هایی از هفت استان کشور در اسلام آبادغرب برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،پژمان خسروی‌پور رییس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر «مرصاد» از پنجم تا هشتم مرداد در اسلام آبادغرب، گفت: در این دوره جشنواره 40 اثر از هفت استان کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، همدان و ایلام به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این میان هشت اثر برای حضور درجشنواره برگزیده شدند.

وی افزود: با داوری صورت گرفته آثار "نذر مادر" نوشته و ساخته پژمان شاهوردی از بروجرد، "نقل معبر سرخ" نوشته ناصر کریمی نیک و ساخته مسعود نریمانی از لرستان، "ادوارد" نوشته امین آبان و ساخته امین پورمند از اندیمشک، "خواب رویا" نوشته و ساخته آرش منصوری از اسلام آبادغرب، "روزی روزگاری پیرمردی" نوشته محمد آریان فر و ساخته محمد رضایی از ایلام، "زیر باران از تو می خوانم" نوشته آرش منصوری و ساخته حسین قنوات امانی از بهبهان، "این یوسف ..." نوشته و ساخته مرتضی اسدی مرام از هرسین و "آبی ترین 
آسمان" نوشته و ساخته محمد قاسمی از نهاوند در این جشنواره پذیرفته شدند.

خسروی پور خاطرنشان کرد: در این میان نمایش "نقل معبر سرخ" کاری از مسعود نریمانی از استان لرستان از حضور در این جشنواره انصراف داد و نمایش "پوتین های عمو بابا" نوشته و ساخته شبنم مبارکی از شهر حمیل  که به عنوان برگزیده ذخیره در نظر گرفته شده بود، جایگزین آن شد.

این مسئول تصریح کرد: طی مدت برگزاری این جشنواره این هشت گروه با یکدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت از اثر برتر تجلیل شده و برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره از جمله بازیگر اول زن  و مرد، کارگردانی، نویسندگی و سایر بخش ها معرفی می‌شوند.

خسروی پور خاطرنشان کرد: در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن هنرهای نمایشی استان، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و انجمن هنرهای نمایشی اسلام آبادغرب در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.

وی با اشاره به دعوت از رییس مرکز هنرهای نمایشی کشور برای حضور در این جشنواره گفت: امسال تلاش داریم درخواست ملی شدن این جشنواره را مطرح کنیم تا از سال بعد بتوانیم این جشنواره را که دارای ظرفیت‌های بسیاری است، در سطح ملی برگزار کنیم.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار