شهرداری کرمان

مترو کرمان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ساخته می‌شود

شهردار کرمان با اشاره به اینکه پروژه متروی کرمان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ساخته می‌شود گفت: قرار است شرکت مس و گل‌گهر همکاری کنند تا این پروژه کمربند سبز کرمان زودتر به پایان برسد.
کد خبر: ۴۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 13 June 2015
بوالقاسم سیف الهی درباره کمربند سبز، پروژه بام کویر و احداث تله کابین، چشم انداز پیش روی استان و پروژه‌های شهرداری با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا توضیح داد.
وی درباره آخرین وضعیت کمربند سبز شهر کرمان اظهار داشت: شهر کرمان اگر به محدوده جغرافیایی خاصی متصل بود دیگر رشد نمی‌کرد. اما الان چون به کوه یا رودخانه‌ای منتهی نمی‌شود امکان بزرگ‌تر شدن آن وجود دارد.
شهردار کرمان با بیان اینکه در اطراف شهر زمینه حاشیه‌نشینی وجود دارد، افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان با حاشیه نشینی مقابله کرد, پیش گیری از ایجاد مناطق حاشیه نشین است. رها کردن این موضع  سبب توسعه بیشتر حاشیه نشینی می‌شود.
وی افزود: یکی از راه‌ها، ایجاد کمربند سبز است که علاوه بر توسعه فضای سبز مانع از حاشیه نشینی نیز می‎شود و خطی است که شهر را مشخص می‌کند و با عوض شدن هر مسئولی این خط تغییر نمی‌کند.
کمربند سبز حاشیه نشینی را در نطفه خفه می‌کند
سیف الهی ادامه داد: این خط قابل رصد کردن است و اگر کسی خواست از این خط عبور کند در نطفه خفه می‌شود. همچنین باید آن‌هایی که بین شهر و این کمربند هستند سامان‌دهی شوند.
شهردار کرمان با بیان اینکه با اجرای این کمربند اجازه توسعه شهر داده نمی‌شود، تصریح کرد: کسانی که در حاشیه زندگی ‌می‌کنند تبدیل به مکان‌های جرم‌خیز می‌شوند و چون امکانات مناسب ندارند و بچه‌های آن‌ها مشاغل کاذب ایجاد می‌کنند و در نهایت و یک گسست اجتماعی ایجاد می‌شود.
وی در اشاره به تاثیرات حاشیه نشینی افزود: جمعیتی در گوشه‌ای از شهر ایجاد می‌شود که دردهای مشترک دارند و یک تفاوت طبقاتی در شهر ایجاد می‌شودو این بچه‌ها فکر می‌کنند سایر شهروندان حق آن‌ها را خورده‌اند و در مقابل آن‌ها موضع می‌گینرد و مقابله با سایر شهروندان شکل می‌گیرد.
به گفته شهردار کرمان طول کمربند سبز 70 کیلومتر است که در بعضی مناطق مانند فرودگاه و هوانیروز نیاز به اجرای آن نیست.
وی ادامه داد: بخشی از این کمربند در باغات سبز قرار می‌گیرد و بخشی هم در دانشگاه علوم پزشکی و هفت باغ است و در کل حدود 30 کیلومتر باید اجرا شود.
درختان زیتون و شاه توت در کمربند سبز کرمان
سیف الهی گفت: 5 کیلومتر از فاز اول کمربند سبز آغاز شده است که از ترمینال جدید تا جاده جوپاری است که 150 هکتار به فضای شهری اضافه می‌شود و در کمربند سبز هیچ ساخت و ساز جدیدی شکل نمی‌گیرد و در آینده محلی برای ورزش و دوچرخه سواری می‌شود.
وی یاد آور شد: فاز دوم کمربند توسط شرکت نصر در حال انجام آن است و از جاده جوپاری تا اول جاده هفت باغ است.
شهردار کرمان یادآور شد: فاز سوم کمربند جنوب غرب کرمان را پوشش می‌دهد که هر سه فاز جمعا 30 کیلومتر می‎شود و قرار است شرکت مس و گل گهر هم همکاری کنند تا این پروژه به پایان برسد, آبیاری این فضای سبز قطره‌ای است و درخت‌های مانند گل محمدی، زیتون، عناب، شاه توت و سنجد هم در این کمربند  کاشت می‌شود.
شهردار گفت: سال گذشته 1 و نیم میلیارد تومان برای کمربند سبز هزینه و بوستان تعریف شده است و هر بوستان به نام یکی از شهرستان‌های کرمان نام گذاری شده است و هر بوستان متعلق به یک شهرستان کرمان است.
دید توسعه‎‌ای در استان حاکم شود
 سیف الهی درباره موانع در پل سازی  شهر کرمان که با همکاری قرارگاه خاتم النبیا در حال اجرا است، اظهار داشت: باید نگاه ما به استان توسعه‌ای باشد.وقتی تصمیمات به بدنه دستگاه‌ها می‌رسد با بی تفاوتی مواجه می‌شود و باید این گفتمان ایجاد شود کارشناسان دید توسعه‌ای داشته باشند.
وی در مورد موانع پل تقاطع راه آهن تصریح کرد: الحمدالله مشکل این پل حل شد و راه آهن 17 متر حریم داشته است که بعدا به 30 متر افزایش پیدا کرده است. برای همین کمی به مشکل برخوردیم که راه آهن باید همکاری می‌کرد. در نهایت با پیگیری استاندار مشکل حل شد.
آخرین وضعیت پروژه بام کویر
شهردار کرمان درباره پروژه بام کویر کرمان گفت: قرار است بر روی کوه‌های مسجد صاحب الزمان هتلی  به نام بام کرمان ساخته شود که یک نقطه استراتژیک است و مقرر شده است تله کابینی ساخته شود که حداقل سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: زمینی بالای کوه پیدا کردیم و برای تله کابین نیاز به ایجاد مجموعه رفاهی و هتل داریم. از استاندار خواسته‌ام رده‌های مختلف کارشناسی در استان  برای این موضوع تفهیم شوند.
کرمان 1404، شهر دانشگاهی-گردشگری
به گفته شهردار کرمان در افق 1404 شهری گردشگری و دانشگاهی است و جمعیت 70 هزار دانشجوی کنونی باید به 140 هزار نفر برسد و باید اوقات فراغت برای این دانشجویان فراهم  شود.

سیف الهی همچنین درباره فعالیت‌های قرارگاه خاتم در کرمان اظهار داشت: قرارگاه خاتم در کشور و خاورمیانه قطب کاری شده است.در کرمان از ظرفیت پشتیبانی دوستانمان در سپاه و ارتباطات سردار سلیمانی و استاندار استفاده کردیم و در سفر عزیر جعفری و محسن رضایی مقدمات همکاری با خاتم النبیا فراهم شد.
متروی کرمان با همکاری قرارگاه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) انجام می‌شود
وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای 5 هزار نفر کرمانی کار ایجاد کرده و الان 70 مهندس عمران در استان به کار گرفته شده است.پیمانکاران جزء برای همکاری در پروژه‌ها نیز از همین کرمان انتخاب شده‌اند و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) جای کسی را در کرمان تنگ نکرده است.
سیف الهی همچنی در پایان از انجام پروژه مترو کرمان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خبر داد و گفت کسی جز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار