بیش از 18 هزار مترمکعب آب مخازن در چهارمحال و بختیاری وارد مدار شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت یازدهم 18 هزار و 500 مترمکعب آب در مخازن استان ذخیره و وارد مدار شد.
کد خبر: ۴۷۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 12 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت الله بیگلری افزود: خشکسالی های اخیر در استان سبب شد تا با کاهش منابع آب زیرزمینی و خشکیدگی برخی از چاه ها مواجه شویم از همین رو طی سه سال گذشته بسیاری از مخازن موجود را پر کرده و در مواقع بحرانی وارد مدار کردیم.
وی از خشکیدگی 47 حلقه چاه تامین کننده آب شرب مناطق شهری استان طی سالهای گذشته خبر داد و گفت: دبی مابقی چاه ها نیز به 2 هزار و 400 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.
بیگلری با بیان اینکه در تابستان امسال، آب در هیچ یک از شهرهای استان جیره بندی نشد، تصریح کرد: قطعی های موقتی آب ناشی از تعمیر تاسیسات بوده و در برخی مناطق ممکن است به سبب افت فشار، آب به واحدهای بالایی آپارتمان ها با فشار ضعیف برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با این وجود پنج شهر بروجن، سفید دشت، فرادنبه، فرخشهر و کاج با تنش آبی مواجه است و تلاش شد تا با ایجاد چاه های کمکی و رفع پرتی آب، کمبود آب را در این مناطق جبران کنیم.
بیگلری، تعویض کنتورهای قدیمی را یکی از راه های مصرف بهینه آب دانست و افزود: در همین راستا سال گذشته 18 هزار کنتور قدیمی در استان تعویض شد.
221 هزار و 822 مشترک بالغ بر 607 هزار و 444 نفر در شهرهای استان از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار