نوش داروي صنايع معادن براي کارخانه بلبرينگ‌سازي

کارخانه بلبرينگ سازي تحت پوشش هيات حمايت از صنايع قرار گرفت /اختصاص 150 ميليارد ريال اعتبار

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: براساس تاکيدات وزير صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي و پيگيري سازمان صنايع و معادن استان، کارخانه بلبرينگ سازي تحت پوشش هيات حمايت از صنايع که زير نظر مشاور وزير اداره مي‌شود قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 13 August 2017

حسین نجاتی امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ماده 8 قانون حمایت از صنایع اظهار داشت: از محل منابعی که این قانون در راستای حمایت از صنایع در اختیار مسوولان قرار می‌دهد مبلغ 150 میلیارد ریال به عنوان تنخواه در اختیار هیات حمایت از صنایع قرار گیرد که کارخانه بلبرینگ سازی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: براساس این تصمیم‌گیری، مجموعه بلبرینگ سازی در حوزه‌های فنی و حقوقی مورد ارزیابی و گزارش قرار خواهد گرفت بطوری که موقعیت کارخانه در کلیه موارد از جمله دیون کارخانه به بانکها، موسسات اعتباری، ایران خودرو، اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نجاتی افزود: هیات حمایت از صنایع با در نظر گرفتن اوضاع و احوال کارخانه اشاره شده موافقت کرد تا به مدت 6 ماه و به طور مشروط و با تامین تن خواه یاد شده کارخانه بلبرینگ سازی را تحت پوشش قرار دهد و در صورت توجیه دار بودن اداره موقت آن زیر نظر هیات حمایت در این مدت، این روند تا حصول نتیجه و بازگشت وضعیت کارخانه به حالت عادی ادامه داشته باشد.

این مقام ارشد استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش در حفظ تولید و اشتغال از سوی مسئولان اضافه کرد: کارخانه بلبرینگ سازی نیز به عنوان یکی از واحدهای تولیدی تاثیر گذار در اشتغال و صنعت استان از جمله واحدی های محسوب می شد که بیشترین توان و دغدغه فکری مدیریت حوزه صنعت و تجارت را به خود اختصاص داده بود که خوشبختانه با در نظر گرفتن جمیع جوانب راهکارهای اشاره شده برای بهبود وضعیت این مجموعه در نظر گرفته شد.

تعدادی از پرسنل کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ۵ ماهه خود، مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسؤولان شدند.

کارگران این کارخانه در اعتراض به این شرایط در یک سال اخیر بارها دست به اعتراض زده‌اند که در ادامه این اعتراض‌ها، بار دیگر حدود ۱۰۰ پرسنل این مجموعه مقابل استانداری تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی خواستار احقاق حقوق خود از سوی مدیران کارخانه و رسیدگی مسؤولان ارشد استانی شدند.

گزارش فارس حاکی است، کارگران این کارخانه آبان و اسفند سال ۹۵ نیز مقابل اداره‌ کل کار و استانداری آذربایجان‌شرقی تجمع کرده بودند.

متاسفانه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که مجموعه مدیریتی استان مدعی هستند وضعیت صنایع در حالت خوب و مناسبی قرار دارد و از رکود عبور کرده است و آذربایجان‌شرقی به لحاظ رونق واحدهای تولیدی و اشتغال شرایط به مراتب بهتری دارد.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار