استاندار اردبیل مطرح کرد؛

حمایت از سرمایه گذاران با انگیزه استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با برنامه ریزی لازم برای جذب سرمایه گذارانی که برای حضور در استان نیازمند انگیزه و حمایت هستند تلاش می کنیم.
کد خبر: ۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 16 June 2015

 به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش در نشست با خبرنگاران افزود: برخی از سرمایه گذرانی که در گذشته به استان وارد شده بودند به دلیل ناموفق ماندن پروژه های خود استان را ترک کرده بودند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران جدید سابقه استان در امر حمایت از بخش خصوصی را مطالعه می کنند ، گفت: باید سرمایه گذاری های ناقص گذشته بازسازی و حمایت های لازم از آن ها انجام گیرد تا سرمایه گذاران جدیدی وارد عرصه شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به آمادگی استان برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در داخل و خارج از استان گفت: در تمامی حوزه های سرمایه گذاری بانک اطلاعاتی برای سرمایه گذاران تهیه شده و در صورت تقاضای سرمایه گذاران در اختیار آنها گذاشته می شود.

وی به تلاش های انجام گرفته در جهت توسعه چهار حوزه اصلی استان اشاره کرد و گفت: مطالعات مختلفی در خصوص توسعه حوزه کشاورزی ، صنعت ، تجارت و گردشگری استان انجام گرفته و باید برای توسعه استان به تمامی این حوزه ها توجه شود.

وی تجارت را مهم ترین رکن توسعه استان دانست و گفت: در صورت توجه نکردن به تجارت ، با وجود تولیدات فراوان راه به جایی نخواهیم برد.

خدابخش از تلاش برای تصویب منطقه آزاد اردبیل در مجلس خبر داد و گفت: این منطقه شامل شهرستان های شمالی استان و منطقه رضی و مشگین شهر و سرعین می شود.

وی ادامه داد: 150 هزار هکتار برای این منطقه در استان در نظر گرفته شده و در صورت تصویب اقدامات فنس کشی این منطقه آغاز می شود.

استاندار اردبیل در ادامه این نشست با اشاره به وجود مشکلات چند وجهی در پروژه پتروشیمی اردبیل گفت: این پروژه از سال 85 شروع شده ولی هیچ اقدامی تاکنون برای آن انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه با مشارکت مسوولان اجرایی آن در دست بررسی است ، افزود: در صورت یافتن راه حل های جدید برای آغاز این پروژه اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.

وی به همکاری ایران و چین در خصوص اجرای پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: بندهای این همکاری تاکنون اجرایی نشده و تلاش می شود با کمک گرفتن از صندوق توسعه ملی اجرای پروژه راه آهن اردبیل ادامه یابد.

خدابخش با بیان اینکه هیچ پولی به شرکت چینی داده نشده است ، افزود: کشور چین به دلیل واردات نفت از ایران به کشورمان بدهکار است که در قبال بدهی خود خدماتی از سوی پیمانکاران چینی به کشور ارائه می شود.

خدابخش در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش اعتبارات شهرستان های استان گفت: در سال های گذشته آبادانی های متناسب با میزان اعتبار اختصاص یافته در شهرستان های انجام نشده است.

وی با اشاره به پرداخت یک هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به شهرداری های استان در سال گذشته افزد: از این میزان 480 میلیارد ریال به اردبیل و برای هر شهرستان استان 90 یا 80 میلیارد ریال اختصاص یافته که متناسب با این تخصیص ها آبادانی و عمرانی در این شهرستان ها اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعتبارات شهرداری های استان صرف هزینه های جاری می شود ، گفت: نیروهای مازادی در دستگاه های اجرایی و شهرداری های شهرستان های استان وجود دارد که در سال های گذشته در قالب طرح هایی وارد شده و رسوب کرده اند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار