شعر مازندران بیماری است که می‌توان به بهبودش امید داشت

آنچه که بر همگان واضح است تاثیر کم‌نظیر ادبیات در فرهنگ ایرانیان است که بواسطه اقلیم جغرافیایی، مواهب خدادادی و مذهب در کنار روحیه مقاومت و دلیرمردی سرآمد همه هنرها شده است و ایرانیان را با این هنر بیشتر در جهان می‌شناسند.
کد خبر: ۴۹۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸ 18 September 2017
بلاغ، همزمان با روز درگذشت شاعر شهیر معاصر سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در تقویم رسمی کشور بیست‌و هفتم شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است.
    
برخی از پژوهشگران بر این باورند که با وجود شعرای سترگی که در تاریخ فرهنگ ایرانیان درخشیده‌اند انتخاب چنین روزی به عنوان روز شعر و ادب فارسی، انتخاب چندان سنجیده‌ای نیست و به باور آنان گرچه می‌توان شهریار را یکی از مشهورترین شعرای پارسی و آذری ایران در دوران معاصر دانست اما شهرت جهان شمول شعر و ادب پارسی به سبب اشعار ادبایی چون فردوسی، خیام، عطار، مولانا، سعدی، حافظ و دیگر شاعران نامی ایران زمین است.    
    
البته موضوع و مناسب روز شعر و ادب فارسی کمترین فایده‌اش آن است که رسانه‌ها متوجه خود می‌کند تا با تحلیل وضعیت شعر، شاعران و هنرمندان این عرصه شاید در تحولات بعدی آن اثری بگذارد پس از این رو با تهیه گزارش روایتگر وضعیت شعر مازندران از منظر مسئولان و شاعران این استان می پردازیم تا دریچه‌های تازه‌ای را به روی مسئولان و مخاطبین بگشاییم.
 
 
 
شاعران به دغدغه و زبان مردم خود نزدیک شوند
 
منصور علی‌اصغری مسئول واحد شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نامگذاری روزی به نام شعر و ادب فارسی خوب است اما بنده مخالف این روز به واسطه نام استاد شهریار هستم چون شاعران بزرگی در ایران همانند فردوسی، مولانا، حافظ و سعدی وقتی داریم باید روز شعر فارسی به نام یکی از این عزیزان باشد که در عرصه بین‌المللی هم شناخته شده و تاثیرگذار باشد.
      
وی افزود: ریشه فرهنگ یک قوم زبان‌و ادبیات آن است به همین دلیل باید از سوی حکومت و دولت حمایت شود چون برخلاف سایر هنرها که از خود درآمد ایجاد می‌کنند شعر فرهنگ ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار