حکم تخریب ۱۲ منزل روستایی در سوادکوه شمالی اجرا شد

سخنگوی دستگاه قضایی استان مازندران گفت: با صدور حکم دادگاه و تایید دادگاه تجدید نظر حکم تخریب ۱۲ منزل در روستای میارکلای شهرستان سوادکوه شمالی به اجرا در آمد.
کد خبر: ۴۹۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 19 September 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه شمالی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری اظهار داشت: روستای میارکلا در کنار چند روستای دیگر منطقه در زمان احداث سد البرز جهت آبگیری جزء روستاهایی بود که زیر آب می‌رفت.
 
وی افزود: در این راستا بیش از 80 نفر از اهالی، اراضی و خانه‌های خود را به شرکت آب منطقه ای واگذار کردند و از سال 1375 تا 1383 عملیات ارزیابی و تملک انجام و قیمت خانه‌ها و اراضی مشخص شده است.
 
این مقام قضایی تاکید کرد: پول این منازل و اراضی چندین سال پیش، توسط دولت به مالکان پرداخت شده و امروز دولت قصد تصرف ملک خود را دارد.
 
سخنگوی دادگستری کل استان مازندران افزود: در این خصوص 12 خانه روستایی که از چندین سال پیش و پس از واگذاری هیچگونه تعمیراتی نداشته و اکثراً چوبی و گلی هستند، با اجرای حکم قضایی، تخریب شدند.
 
جعفری تصریح کرد: تخریب صورت گرفته با بحث تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز کاملاً متفاوت بوده و حکم تخریب فوق الذکر با توجه به دریافت وجه خانه توسط مالک و لزوم انجام تخلیه، پس از صدور رای دادگاه و تایید دادگاه تجدید نظر اجرایی شده است.
 
وی یادآور شد: در واقع شرکت آب منطقه ای نسبت به تخریب املاک خود که سال‌ها پیش خریداری کرده و چندین سال جهت تخلیه به مالکان سابق فرصت داده بود، اقدام کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار