کلاهبرداران در کمين‌اند؛ مواظب باشيد

رئيس پليس فتاي استان يزد با حضور در برنامه راديويي، به شهروندان هشدار داد تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
کد خبر: ۵۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 21 June 2015
به گزارش تابناک یزدسرهنگ "حسين رضايي" در اين خصوص گفت: شهروندان بايد هشدارهاي پليس را جدي بگيرند تا مورد سوء استفاده سارقان و کلاهبرداران قرار نگيرند.
سرهنگ رضايي از شهروندان خواست هشدارهاي ذيل را هميشه مدنظر قرار دهند:
- براي پيشگيري از برداشت هاي غير مجاز از حساب هاي بانكي و از طريق اينترنت به هيچ عنوان اطلاعات عابر بانك خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد و تاحد امکان از مراجعه به كافي نت¬ها براي رصد كردن حساب هايتان پرهيز كنيد.
- اطلاعات مربوط به حساب بانكي خود را بر روي رايانه ذخيره نكنيد.
- به هيچ وجه رايانه خود را براي تعمير به افراد ناشناس تحويل ندهيد و در هنگام تعمير و نصب هرگونه برنامه توسط مراكز تعمير، در كنار رايانه خود حضور داشته باشيد.
- از اشتراك گذاري فيلم ها و تصاوير خصوصي در فضاي مجازي پرهيز کنيد و به افراد غريبه اي كه در تالارهاي گفتگو و شبكه هاي اجتماعي مجازي آشنا مي شويد اعتماد نكنيد.
- خانواده ها با آموزش به كودكان از فرزندان خود بخواهند در حوزه مجازي به درخواست كاربراني كه نمي¬شناسند پاسخ ندهند و به هيچ عنوان اطلاعات شخصي و مالي خود را براي افراد ناشناس ارسال نكنند.
- والدين بر خريد و استفاده از بازي هاي رايانه اي فرزندان خود نظارت كافي داشته باشند.
- از فروشگاه¬هاي اينترنتي خريد كنيد كه آنها را مي شناسيد.
- كلاهبرداران فضاي سايبر با شعار كسب درامد اينترنتي براي كاربران اقدام به فريب آنها و سرقت اطلاعات شان مي كنند.
رئيس پليس فتاي استان يزد در پايان خاطرنشان کرد: پليس فتا در كنار شما است؛ در صورت نياز به راهنمايي و همراهي پليس به ادرس سايت  http://cyberpolice.ir و يا آدرس الكترونيكي پليس فتا يزد به آدرس   yazd_fata@police.ir   با ما در تماس باشيد. همچنين شماره تلفن 2183749 و 2183792 پاسخگويي شما مي باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار