40 اکیپ مسوول کنترل وتشدید موادخام دامی

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: 40 اکیپ ثابت و سیار مسوول اجرای طرح کنترل و تشدید مواد خام دامی در ماه رمضان هستند.
کد خبر: ۵۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹ 22 June 2015
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از اجرای طرح کنترل و نظارت بهداشتی مواد خام دامی در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر "محمودرضا رسولی" اظهار کرد: به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در قالب 40 اکیپ ثابت و سیار از کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان همدان اجرا می‌شود.

وی افزود: تضمین ایمنی غذایی از تولید تا مصرف در ماه رمضان در تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در اقصی نقاط سطح استان تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و بطور مستمر بازرسی می‌شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در تهیه فرآورده‌های خام دامی تازه دقت داشته باشند و در صورت هر گونه انتقاد پیشنهاد موضوع را به شماره 50002461512 اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل دامپزشکی همدان تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی بهینه به شهروندان و با توجه به گستردگی شبکه توزیع فرآورده‌های خام دامی به صورت تازه و منجمد در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه سطح استان در ماه رمضان و نیز احتمال سوءاستفاده برخی از افراد فرصت‌طلب برای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان‌قیمت از قبیل عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضاء و کد دامپزشکی وجود دارد که باید جلوی این موارد گرفته شود.

دکتر رسولی خاطرنشان کرد: شهروندان باید برای پیشگیری از ابتلای به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را از طریق شماره 1512 به دامپزشکی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار