نمایندگان مجلس هشتم و نهم باید محاکمه شوند!

کد خبر: ۵۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 22 June 2015
به گزارش تابناک یزد، مرتضی الویری در گفت وگو با خبرآنلاین درباره رویکرد دولت یازدهم گفت: خوش بینانه این است که دولت برای اینکه بتواند پروژه هسته ای را به سامان برساند، ترجیح داده در مورد سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مماشات کند و جریان رقیب را تحریک نکند. اما برخی بر این باور هستند، دولت دغدغه های لازم را در این زمینه ندارد و این ضعف از ابتدای کار دولت هم وجود داشته و اگر مسأله هسته ای هم نبود این نقص را ما می توانستیم در شاکله دولت و از ترکیب کابینه مشاهده کنیم.
 امیدوارم به زودي چالش هسته ای حل شود تا بهانه ای دیگر برای قصورها نماند و کنشگران سیاسی و اجتماعی نیز با صدای بلندتر مطالبات قانونی مردم را پیگیری نمایند. وی افزود: چیزی که من با اطمینان می توانم بگویم این است که هرگز مجلس نهم تکرار نخواهد شد. این مجلس در غیاب اصلاح طلبان شکل گرفت و اصلاح طلبان به دلیل گله مندی های زیادی که از سال ۸۸ داشتند صحنه را ترک کردند و به صورت نانوشته نه کاندیدا شدند و نه حضور فعالی در آن انتخابات داشتند. نکته دیگر اینکه مجلس نهم درست در زمانی شکل گرفت که دوران شعارهای تند و تیز بود که زادگاه آن دولت گذشته بود.
آنها توانسته بودند بر مبنای دوپینگ شعارهای فاقد شعور و آگاهی، خودشان را بالا بکشند. نتیجه اش شکل گیری مجلسی ناکارآمد و بله قربانگو بود. اگر از تعداد محدودي نماینده دلسوز و وظیفه شناس بگذریم، این مجلس و مجلس هشتم در بسیاری از اتفاقات تلخی که در دوره هشت ساله احمدی نژاد افتاد دخیل و سهیم است.
اگر یک روز دادگاه عادلانه ای برای محاکمه کسانی که به منافع ملی خیانت کردند و صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد کردند تشکیل شود بدون تردید در آن دادگاه باید تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم که یا در مقابل تخلفات سکوت کردند و یا به وسیله اقدامات خاص دولت را به انجام کارهای غیرقانونی تشویق کردند حاضر شوند.
 من اطمینان دارم که مجلس نهم تکرار نخواهد شد و جریان های تندرو و قانون گریزی که مجلس را از مسیر خود دور کردند جایی در این مجلس نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار