تبارگرایی و خط و مشی سیاسی در مسائل ارزشی و هویت ملی جایگاهی ندارد

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: تبارگرایی و خط و مشی سیاسی در مسائل ارزشی و هویت ملی جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۵۱۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 03 November 2017
 حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا امام جمعه موقت خرم‌آباد ظهر امروز در خطب‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از زمینه‌های تقوا توجه به حق‌الناس است و این در حالی است که این موضوف مخصوصا در مسائل سیاسی و اجتماعی اهمیت بیشتری دارد‌.

وی افزود: یک کارمند و مسوول از نظر شرعی وقتش توسط بیت‌المال خریداری شده و باید وقت خود را در زمان اداری به مسائلی که حقوق می‌گیرد باید اختصاص یابد و اگر این امر انجام نشود شرعا جایز نیست.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، با اشاره به اینکه اولین مناسبت پیش رو در این هفته مناسبت ۱۳ آبان است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در این مناسبت فرموده‌اند که این روز به شکل قانون درآمده است و مبارزه با استکبار جهانی و فرصتی است برای فریاد زدن بر سر شیطان بزرگ و باید اجماع لایه‌های مختلف علیه سیاست‌های ذمریکا اتفاق بی‌افتد.

متقی‌نیا گفت: در روز ۱۳ آبان حقوق ملی ایرانیان را با سیاست‌های مستکبرانه آمریکا و اعتراض به تحریم‌های اخیر و سپاه که مایه عزت و شرف و آبرو برای همه ایرانیان و جهانیان است بیان می‌شود.

وی یادآور شد: سپاه پرچم پراقتدار مبارزه با تروریسم و داعش را در جهان بلند کرده و در ۱۳ آبان روز اعتراض به همسویی داعش و آمریکا است که با کودک‌کشی و سیاست‌های مستکبرانه و بد عهدی‌های آمریکا مبارزه می‌شود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز معنی واقعی امریکا را دشمن خبیث و اصلی دانسته‌اند و این تعبیر ناشی از تجربه و دیدن واقعیات بیرونی است.

متقی‌نیا با اشاره به اینکه خصومت‌ورزی و کینه‌ورزی امریکاییان واقعیات را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: راه آمدن با آمریکا آن‌ها را گستاخ می‌کند و تا زمانی که زورگویی و بدعهدی آن‌ها وجود دارد باید باید فریاد مرگ بر امریکا در ایران طنین‌انداز شود.

وی با اشاره به اینکه روز فرهنگ عمومی مناسبت دیگر در این هفته است، گفت: یکی از مسائل در فرهنگ عمومی بسیار ضرورت دارد اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش است که باید توسط مسوولین و مردم رعایت شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: ترویج تولید ملی و خرید جنس داخلی به عنوان فرهنگ عمومی امری ضروری است و افزایش کیفیت محصولات داخلی باید در ابتدا، در طی مسیر و در انتها باید رعایت شود.

متقی نیا یادآور شد: تحقق این امر اصلاح فرهنگ عمومی را می‌طلبد و در کیفیت بخشیدن به تولید داخلی و یادآوری به فرهنگ عمومی توجه به قانون و قانون مداری است.

وی ادامه داد: در بین مسوولین که باید  فرهنگ مسوولیت را داشته باشند، برخی که می‌گویند اول خودم بعد هوا و بعد خط خودم و در انتها خواسته‌های مردم را انجام می‌دهند ‌به هیچ وجه پذیرفته نیست و ضد فرهنگ عمومی و این در حالی است که این امر  ریشه در ارزش‌های ملی و مذهبی ما دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: برای چندمین بار اعلام‌ می‌کنیم که همه مسوولین بدانند که خط و مشی سیاسی در مسائل ارزشی و هویت ملی جایگاه ندارد و مسوولین باید به داد مردم‌ برسند و وقت خود را در اختیار آن‌ها بگذارند.

متقی‌نیا افزود: تبارگرایی سیاسی و باندبازی و دور کردن مردم از واقعیت مورد پذیرش نیست و خدا  از مسوولینی که به مستضعفین و پابرهنگان ظلم کند نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه اربعین در بین آموزه‌های دینی ما نشانه ایمان مومن است، عنوان کرد: در این ایام بر اساس روایات زائر اربعین در روز قیامت صاحب شفاعت است و زائران اربعین اولین گروهی هستند ک وارد بهشت می‌شوند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: حرکت اربعین نوعی عبادت و برکت و نعمت است و برای ما این عمل عبادی سیاسی بوده و محتوا آن نیز اگر بخواهیم کار حسینی کنیم ایستادگی در مقابل تمام دنیا در این زمان کار حسینی است و عظمت آن‌را امام حسین(ع) به ما یاد دادند که در دنیای آن زمان در مقابل ظلم ایستاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار