مدیر حوزه های علمیه برادران سمنان:

پیام آیین اربعین آزادیخواهی، صلح و دوستی مسلمین برای دنیاست

مدیر حوزه های علمیه برادران استان سمنان گفت: پیام مهم پیاده‌روی بزرگ اربعین صلح و دوستی و نمادی از وحدت و آزادیخواهی مسلمین است.
کد خبر: ۵۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 08 November 2017
به گزارش تابناك سمنان، حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور شیعیان کشورهای مختلف، همراهی اهل تسنن و مشارکت ادیان و مذاهب مختلف مانند کلیمیان و مسیحیان در پیاده‌روی بزرگ ابعین، نمادی از همبستگی با پیام صلح و دوستی برای جهان است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌روی بزرگ اربعین نشانه زنده بودن نهضت حسینی و مسیر کربلایی است، گفت: در شرایط کنونی ناامنی های منطقه و دسیسه دشمنان اسلام در تشکیل گروهک های تروریستی و تکفیری برای اغتشاش در کشورهای مسلمان، پیاده‌روی بزرگ اربعین رزمایش عظیم همبستگی و وحدت مسلمانان منطقه از هر کشوری است.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان سمنان یادآور شد: پیاده‌روی اربعین زنده نگهداشتن نهضت حسینی و عامل بصیرت مسلمانان جهان و محوری برای گردآمدن شیعیان جهان در برابر جهان کفر است که از وجود چنین معنویتی برخوردار نیستند.

وی ، آیین اربعین را صحنه بزرگ و زیبای معنویت و چهره زیبایی از صلح‌طلبی دنیای اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: این آیین نشان می دهد نهضت حسینی فقط به سال 61 هجری قمری ختم نشده است و امواج و آثار واقعه کربلا در تمام دوران ها بر زندگی و حیات مسلمانان اثرگذار بوده و عامل وحدت آنان است.

مهدی نژاد با اشاره به حضور مسلمانان و شیعیان از کشورهای نیجریه، سودان، لبنان و دیگر کشورها در پیاده‌روی اربعین، یادآور شد: این تجمع بزرگ این پیام را برای جهانیان دارد که در هر نقطه از دنیا به یک کشور مسلمان تعرض شود، همه مسلمانان در دفاع از آن کشور هم‌صدا و هم‌پیمان هستند، همانگونه که در سوریه و عراق زمینه همکاری مسلمانان برای دفاع از ملت مسلمان منطقه شکل گرفت و گروه های تکفیری را زمین‌گیر کرده است.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در زمان اسارت و حرکت به سمت شام، بیابان کربلا را در آینده زیارتگاهی برای مسلمانان دانستند، گفت: امروز شاهد تحقق پیش‌بینی آن حضرت هستیم و مسلمانان با شکل دادن پیاده‌روی و تجمع بزرگ اربعین، پیام وحدت و آزادیخواهی خود را که در رگ و خون شیعه جاری است برای جهانیان اعلام می‌کنند.

روز اربعین از چند سال گذشته صحنه حضور و پیاده روی میلیونی و بزرگ مسلمانان کشورهای منطقه به ویژه از ایران اسلامی بوده و مردم مسلمان عراقی و برخی گروه ها از ایران اسلامی در قالب موکب های از پیش تعیین شده، مشغول خدمت به زائران اربعینی در مسیر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار