سه میلیارد دلار برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور مصوب شده است

کد خبر: ۵۲۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 16 November 2017
    رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سه میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی مدارس و تجهیزات دانشگاهی کشور در مجلس مصوب شده است.
محمد مهدی زاهدی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه شهدای شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت بازسازی، بهسازی، و مقاوم سازی مدارس و تجهیزات دانشگاهی نشست های متعددی در این زمینه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مصوبات خود کمیته ای ویژه مسائل فرهنگی و تربیت اسلامی تشکیل داده است گفت: در این زمینه برگزاری نشست های متعدد با مسئولان حوزه فرهنگی کشور صورت گرفته و بعد از بررسی نیازها، قوانین و اسناد لازم در بخش های متعدد از جمله قانون بودجه و برنامه ششم توسعه و غیره لحاظ شده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند اسلامی دانشگاهها بیان کرد: این سند بر مبنای پنج محور اساسی تدوین شده که یکی از مباحث جدی آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
زاهدی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر فرهنگ ناب اسلامی در مدارس تاکید دارد.
وی افزود: همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تلاش کرده در همه جا حضور موثری داشته باشد به طوری که پیوست های فرهنگی را برای صنایع، فضاهای فیزیکی و آموزشی در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش مناطق محروم گفت: در مناطق محروم امسال در برنامه ششم توسعه احکام زیادی لحاظ شده است.
وی ادامه داد: در بند یک و 2 ماده 59 برنامه ششم توسعه دولت موظف شد تا تسهیلاتی را ایجاد کند که حداقل سالی 200 هزار سکونتگاه در مناطق محروم و روستایی ایجاد شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در طول برنامه ششم مقرر شده است یک میلیون سکونتگاه با تسهیلات ساده و سهل در کشور ایجاد شود.
رئیس چهارمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف ارتقای فرهنگی، آشنایی با ارزش‎ها و باورهای عاشورایی مردم به ویژه استادان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه در راستای توسعه وحدت اسلامی در زاهدان در حال برگزاری است.
دکتر امین ‎رضا کمالیان افزود: 120 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که 80 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
وی ادامه داد: 15 مقاله از میان مقالات پذیرفته شده به صورت کنفراس در سه کمیسیون فرهنگی، تاریخی و سیاسی این همایش در حال ارائه است و بقیه به صورت مجموعه مقاله به چاپ رسید.
وی خاطر نشان کرد: در این همایش علاوه بر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شماری از علما و امامان جمعه اهل سنت از کشورهای پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق به همراه استادان و صاحبنظران داخلی حضور دارند.
به گزارش ایرنا نمایشگاه شهدای شاخص اهل سنت سیستان و بلوچستان از دوران دفاع مقدس تا دفاع از حرم امروز/ پنجشنبه/ با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار