به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از اداره روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قزوین، درگ دیاگار در کارگروه تخصصی مدیریتی توسعه دوچرخهسواری در قزوین اظهار داشت: برای توسعه دوچرخهسواری باید از ظرفیت شهرداریها، بخشخصوصی، دانشگاهها و انجمنهای دوچرخهسواری استفاده کرد.
وی بیان کرد: چالشهای بسیاری برای توسعه دوچرخهسواری وجود دارد که افزایش خودرو از مهمترین موضوعات در این زمینه است.
سرپرست گروه مشارکت دوچرخهسواری کشور هلند گفت: افزایش خودرو موجب شده است محدویتهای برای توسعه دوچرخهسواری ایجاد شود و فضای عمومی کمتری برای توسعه دوچرخه سواری ایجاد کرده است و این محدودیت در شهر قزوین هم وجود دارد.
دیاگار اضافه کرد: آلودگی هوا از دیگر مشکلات توسعه دوچرخهسواری است که سلامت افراد را تهدید میکند و در این زمینه شرایط آب و هوای قزوین خوب است.
وی با بیان اینکه همه در زمینه توسعه دوچرخهسواری مسؤولیت دارند و باید در این زمینه متحد باشیم، مطرح کرد: استفاده از خودرو سلامت افراد را تهدید میکند و موجب کاهش تحرک و افزایش وزن میشود.
سرپرست گروه مشارکت دوچرخهسواری کشور هلند با اظهار اینکه ایمنی ترافیک برای دوچرخهسواران پایین است و این موضوع موجب افزایش حادثه میشود، گفت: بهبود دسترسی، سلامت عمومی، کاهش هزینهها و بهبود محیط زیست از تأثیرات مثبت توسعه دوچرخهسواری است.
دیاگار با بیان اینکه اگر شهر برای دوچرخهسواری آماده باشد قطع به یقین برای اقتصاد شهر بسیار مؤثر است، گفت: دوچرخهسواران فضای کمتری در شهر اشغال میکنند و این مهم بسیار تأثیرگذار در کاهش آلودگی هوا و ایمنی معابر است.
وی بیان کرد: بزرگراه دوچرخهسواری در هلند در حال افزایش است و بیشترین سهم دوچرخه سواری را دارد.
سرپرست گروه مشارکت دوچرخهسواری کشور هلند تشریح کرد: افزایش ایمنی شبکه معابر و ارائه تسهیلات به دوچرخهسواران از موضوعات مهم توسعه دوچرخهسواری بوده و همچنین دوچرخهسواری ایمن از موضوعات مهم و پیشنیاز اصلی توسعه دوچرخهسواری است.
دیاگار با بیان اینکه اتصال مسیرهای دوچرخه باید مناسب و ایمن باشد، ادامه داد: آموزش یکپارچه و الگوسازی اجتماعی برای توسعه دوچرخهسواری از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
وی افزود: برنامهریزی استراتژی، قانون مناسب برای حمایت از دوچرخهسواران و اعمال قانون پلیس از دیگر موضوعات مهم در توسعه دوچرخهسواری است.
سرپرست گروه مشارکت دوچرخه سواری کشور هلند اضافه کرد: باید چشمانداز یکپارچه برای حمل و نقل پایدار،بهبود اقتصاد و هوای پاک تعریف شود.