انتشار کتاب زراعت دانه‌های روغنی

مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: به همت جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل کتاب زراعت دانه‌های روغنی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.
کد خبر: ۵۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 28 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، مهران محمدی اظهار کرد: این کتاب توسط رئوف سید شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی تالیف شده و به عنوان منبع علمی مورد استفاده دانشجویان است.

وی افزود: کاشت برخی دانه‌های روغنی مانند کنجد، کرچک، آفتابگردان و گلرنگ در کشور ما قدمتی طولانی دارد اما با این وجود مسائل و مشکلات موجود در امر زراعت و تولید این گیاهان همواره به عنوان مانعی در برای دستیابی به عملکرد بالا مطرح بوده است.

مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه کشت گیاهان روغنی در کشاورزی مهم است، گفت: هر چه اطلاعات بیشتری در زمینه تولید و نحوه استفاده از فرآورده‌های این گیاهان فراهم آید به یقین وابستگی‌های روزافزون کشاورزی و تامین غذای جمعیت کمک خواهد نمود.

محمدی یادآور شد: این مجموعه با اتکا به منابع مختلف و تحقیقات گوناگون، تهیه شده و می‌تواند به عنوان یک منبع درسی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مختلف کشاورزی و به عنوان مجموعه‌ای مفید برای محققان کشاورزی مورد بهره‌برداری علمی قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه از کتاب زراعت دانه‌های روغنی می‌توان در زمینه آشنایی با انواع گیاهان روغنی استفاده کرد، بیان کرد: کتاب زراعت دانه‌های روغنی در 216 صفحه و 8 فصل مجزا به بیان اطلاعاتی در زمینه دانه‌های روغنی متعدد نظیر آفتابگردان، سویا، کلزا، کنجد، گلرنگ، بادام زمینی و کرچک پرداخته و به قیمت 90 هزار ریال قابل تهیه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار