جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در مسیر برند سازی حرکت کند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: جهاد دانشگاهی در راستای اقدامات خود، خدمات ماندگاری را به‌خصوص در حوزه برند سازی به استان ارائه دهد.
کد خبر: ۵۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 14 January 2018

مهرداد ابراهیمی در آیین معارفه و تکریم رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی با تأکید بر این‌که باید بتوانیم در حوزه آموزش و پژوهش استان گام‌های مؤثری برداریم، اظهار کرد: مهم‌ترین محور علمی در کشورهای توسعه‌یافته را دانشگاه‌ها شکل می‌دهد و مباحث توسعه‌یافتگی با تعداد دانشگاه‌ها و اعضای حیات علمی و دانشجویان سنجیده می‌شود.

وی افزود: خراسان شمالی ازنظر کمیت (تعداد دانشگاه‌ها) در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما باید بتوانیم در مباحث کیفیتی برند سازی کنیم تا به دانشگاه‌های مطرح و فعال در کشور تبدیل شویم.

ابراهیمی از آموزش عالی در دنیا به‌عنوان یک نهضت جهانی یادکرد و گفت: ما نیز باید در این نهضت جهانی با انجام پژوهش‌های کاربردی و تولید علم نقش مهمی را ایفا کنیم.

وی بیان کرد: به هر میزانی که در مباحث معیشتی کارکنان، اساتید یا مباحث بودجه‌ای دانشگاه‌ها هزینه شود به‌نوعی سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته و نمود این سرمایه‌گذاری در سال‌های آتی نمایانگر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم‌چنین بر اهمیت پرورش جامعه نخبه و دانشگاهی تأکید داشت و افزود: با پرورش جامعه نخبه دانشگاهی از بسیاری نابهنجاری‌ها در جامعه کاسته می‌شود بنابراین باید با هدایت و ارائه تسهیلات لازم شرایط گردش نخبگان و نه مهاجرت آن‌ها را فراهم‌سازیم.

ابراهیمی خطاب به مدیران دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه‌ها و دانشگاهیان بخواهند نقش اصلی خود را به‌درستی ایفا کنند، باید از فضای سنتی خارج‌شده و به دنبال به‌روز شدن علوم خود با معیارها و استانداردهای جهانی باشند چون باید بدانند که شتاب و سرعت علم بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با علمی سازی و تولید به مرحله‌ای دست‌یابیم که سطح تحصیلات علمی با بازار کار منطبق شود تا شاهد کاهش آمار بیکاری و پیشرفت و توسعه در استان و کشور باشیم.

ابراهیمی خواستار برقراری ارتباط دانشجویان با جهاد دانشگاهی شد و افزود: جهاد دانشگاهی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در تمامی بخش‌ها برخوردار است که می‌تواند در راستای علمی سازی گام‌های خوبی را بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار