انتشار ۲ اثر قرآنی تا پایان سال

مدیر انتشارات حکمت از انتشار دو اثر قرآنی تا پایان سال خبر داد و گفت: مطالعات غرب و مستشرقین درباره قرآن و حدیث به فارسی ترجمه می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 30 June 2015

محمدحسین غفاری، مدیر انتشارات حکمت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)درباره انتشار کتاب‌هایی با موضوعات اسلامی گفت:مجموعه مطالعات قرآن و حدیث در ذیل مجموعه مطالعات اسلامی حکمت است که زیرنظر مهرداد عباسی چاپ و منتشر می‌شود. این مجموعه با رویکردی آکادمیک و مطابق با معیارهای پژوهشی امروز در پی عرضه تصویری واقعی از پیش‌فرض‌ها، مسئله‌ها، روش‌ها و دیدگاه‌های جدید در مطالعات قرآن و حدیث است.

وی افزود: همچنین این مطالعات رویکرد نمایاندن رهیافت‌ها و چشم‌اندازهای نوین مطالعات اسلامی به پژوهشگران و علاقه‌مندان شاخه‌های علوم انسانی و اجتماعی را دنبال می‌کند که در رابطه با آن تاکنون 5 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

غفاری ادامه داد: این مطالعات اغلب بر روی کارهایی که غرب و مستشرقین درباره قرآن و حدیث انجام داده‌اند، صورت می‌گیرد. همچنین آثاری که لازم است مخاطبان از آن مطلع شوند، ترجمه می‌شود و در این راستا کتاب‌هایی با عناوین «رهیافت‌هایی به قرآن»، «قرآن و زن»، «شفاهی و مکتوب در نخستین‌ سده‌های اسلامی»، «رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن» و «تاریخ‌گذاری حدیث: روش‌ها و نمونه‌ها» منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه این مطالعات از 5 سال پیش آغاز شده است، بیان کرد: در زمینه این مطالعات 10 عنوان به تصویب رسیده است و تعدادی نیز در دست نشر بوده که از میان آنها می‌توان به «تفاسیر صوفیانه قرآن از سده چهارم تا هشتم هجری» ترجمه کریستین سندز و «پیامبران عهدین در قرآن و منابع اسلامی» نوشته روبرتو توتولی اشاره کرد که تا پایان سال جاری روانه بازار نشر می‌شوند.

مدیر انتشارات حکمت در ادامه تصریح کرد: یکی از آثاری که پس از چاپ آن از سوی مستشرقین در ایران مورد توجه قرار گرفته و ترجمه شده، دایرةالمعارف قرآن است که تاکنون سه جلد از آن به چاپ رسیده است و دو جلد دیگر نیز در دست ترجمه، تدوین و آماده‌سازی است.

وی یادآور شد: چند عنوان کتاب دیگر نظیر «قرآن به مثابه متن» شامل مجموعه مقالات اشتفان ویلد، «مناسبات متنی در قرآن: ارتباط، انسجام و ساختار» نوشته سلوی العوا، «بازاندیشی حدیث در اندیشه اسلامی معاصر» نوشته دنیل براون، «تحولات تفسیر قرآن در نخستین سده‌های اسلامی» نوشته هربرت برگ و «قرآن و تفسیر ادوار شیعه امامیه»، «نواندیشان مسلمان معاصر و قرآن»، «قرآن بومی: ترجمه و پیدایی تفسیر فارسی»، «خدا زیباست؛ تجربه زیبایی‌شناختی قرآن» نیز که در زیرمجموعه مطالعات اسلامی مصوب شده، منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار