رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم عنوان کرد:

استفاده از هنر در انتقال مفاهیم دینی در نمایشگاه قرآن و عترت قم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم گفت: در نمایشگاه قرآن وعترت قم سعی بر این شده تا مفاهیم بلند قرآنی در قالب های فرهنگی هنری به بهترین شکل ممکن ارائه شود.
کد خبر: ۵۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۷ 01 July 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علی اسماعیلیان، با تاکید بر اینکه بحث هنر و قرآن در این نمایشگاه به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در نمایشگاه قرآن وعترت قم سعی بر این شده تا مفاهیم بلند قرآنی در قالب های فرهنگی هنری به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

وی، استفاده از انواع هنرهای تجسمی، نقاشی، نقاشی خط، گرافیک، تصویرگری، معرق کاری، تئاتر و... با موضوع قرآن و عترت در این نمایشگاه را مورد توجه قرار داد و افزود: غرفه کودک و نوجوان بخش ویژه این نمایشگاه است که انواع مفاهیم قرآنی به صورت بازی ها و مسابقات جذاب به کودکان و نوجوانان به صورت مجزی ارائه می شود.

اسماعیلیان با بیان اینکه معرفی کاراکترهای مسلمان در مقابل خارجی آن برای لوازم التحریر کودکان از بخش های مهم این نمایشگاه است، تصریح کرد: در بخش نرم افزارها، نرم افزارهای تولید شده در موضوع قرآن و عترت ارائه شده و در غرفه ای دیگر نیز کارگاه هوشمند آموزش نوین قرآن با نگاه مبتکرانه معرفی و برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه ها نباید منحصر در ماه مبارک رمضان باشد، اذعان داشت: لازم است همواره نمایشگاه هایی با گرایش قرآن و عترت در طول سال به صورت دوره ای توسط دستگاه ها و نهادهای مختلف برگزار شود تا در فرهنگ عمومی جامعه تاثیرگذار باشد.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از نکات مهم که باید مورد توجه قرار بگیرد توزیع عادلانه این گونه نمایشگاه ها و خدمات فرهنگی در سطح استان است تا تمام مناطق شهری و بخش های تابعه از این ظرفیت ها بهره مند شوند.

اسماعیلیان در پایان ضمن دعوت از عموم همشهریان برای بازدید از این نمایشگاه، عنوان کرد: هر چند نمایشگاه امسال به جهت کمبود اعتبارات در فضایی محدودتر برپا شده اما به صورت کیفی و به شکلی متفاوت نسبت به دوره های پیشین برگزار شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار