دستور ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

نیروگاه تولید برق از پسماندهای شهری تبریز (زباله سوز) در حداقل زمان احداث و راه اندازی شود

عیسی کلانتری در دستور خود خطاب به دستگاه‌های مرتبط، با تاکید بر همکاری عموم حوزه‌های اجرایی در تسریع این واحد صنعتی و زیست‌محیطی، خاطرنشان کرده است: با توجه به لزوم دفع پسماندهای شهری تبریز، تمام تلاش‌ها باید به کار گرفته شود تا مرکز زباله‌سوز کلانشهر تبریز در حداقل زمان و با تمام قدرت آغاز شود.
کد خبر: ۵۵۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 28 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، عیسی کلانتری در دستور خود خطاب به دستگاه‌های مرتبط، با تاکید بر همکاری عموم حوزه‌های اجرایی در تسریع این واحد صنعتی و زیست‌محیطی، خاطرنشان کرده است: با توجه به لزوم دفع پسماندهای شهری تبریز، تمام تلاش‌ها باید به کار گرفته شود تا مرکز زباله‌سوز کلانشهر تبریز در حداقل زمان و با تمام قدرت آغاز شود.

پروژه زیست محیطی احداث نیروگاه تولید انرژی از پسماندهای شهری ( زباله سوز) از جمله طرح‌های عظیم محیط زیست شهری در کشور است که با مشارکت سرمایه‌گذار فرانسوی است و توسط شهرداری تبریز اجرا می‌شود.

پیش از این، وزارت کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرکل هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ضمن تایید احداث نیروگاه زباله‌سوز در تبریز مجوز عقد قرارداد میان شهرداری تبریز و شرکت فرانسوی را صادرکرده است.

هدف از اجرای این پروژه در وهله اول کاهش اثرات محیط زیستی ناشی از دفن پسماندهای شهری، و در وهله بعد، کاهش هزینه های مربوط به دفن پسماندهای شهری و کسب درآمد پایدار با توجه به تولید انرژی از پسماندهای شهری است.

شرکت فرانسوی که ۵۰ سال سابقه فعالیت در زمینه احداث کارخانجات زباله‌سوز و تولید کمپوست و همچنین استحصال انرژی برق از پسماندهای شهری دارد، مطالعات اولیه را در زمینه احداث کارخانه زباله‌سوز و استحصال انرژی برق از پسماندهای شهری تبریز انجام داده و با ارایه پروپوزال طرحی ۱۰۰۰ صفحه‌ای، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار