مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد؛

پرداخت 37 میلیارد تومان از معوقات بیمه سلامت در یزد

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به آغاز طرح پرداخت مطالبات مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان، گفت:‌ طی دو روز گذشته 37 میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌های دولتی و داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت استان یزد پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۵۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 28 January 2018

به گزارش تابناک یزد، دکتر«محمددریجانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان این‌که پرداخت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی یکی از چالش‌های جدی سازمان بیمه سلامت است،‌اظهار کرد:‌ طرح پرداخت همزمان مطالبات مراکز و موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در کشور‌ آغاز شده است.

وی افزود: خوشبختانه طی دو روز گذشته دو هزار میلیارد تومان از سوی سازمان بیمه سلامت در سطح مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی کشور توزیع شده است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان این‌که در مجموع ماهانه 19 میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت یزد به مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد است، گفت:‌ تاکنون 30 میلیارد تومان از مطالبات بیمارستانی‌های دولتی و هفت میلیارد تومان از مطالبات پزشکان متخصص،‌مطب‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد در استان یزد پرداخت شده است.

دریجانی در ادامه تصریح کرد:‌ با آغاز طرح پرداخت مطالبات مراکز درمانی از سوی سازمان بیمه سلامت کشور، ‌مطالبات بیمارستان‌های دولتی استان تا پایان تیرماه، داروخانه‌های خصوصی تا پایان مهرماه و پزشکان متخصص تا پایان شهریور ماه پرداخت و تسویه شدند.

این مقام مسئول با بیان این‌که طبق قانون از زمان تحویل سند بیمه اداره کل بیمه سلامت دو ماه فرصت دارد تا نسبت به پرداخت هزینه سند اقدام کند،‌ خاطرنشان کرد: امیدواریم در زمان باقی مانده از سال جاری بتوانیم پرداخت دیگری به مراکز تشخیصی و درمانی استان داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت یزد در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که پرداخت مطالبات داروخانه و پزشکان مطب‌دار در اولویت پرداختی اداره کل بیمه سلامت استان هستند، گفت:‌ با توجه به این‌که تأمین دارو و دیگر اقلام داروخانه‌ای از جمله مسائل استراتژیک استان و کشور است تأمین اعتبار لازم برای خریداری و عرضه انواع داروها در دستور کار ویژه سازمان بیمه سلامت استان و کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار