مدیر اجرایی واحد تولیدی شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان مطرح کرد

افزایش تولید 30 هزار تن پلی استایرن در قم

مدیر اجرایی واحد تولیدی شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان گفت: 50 نفر با افتتاح این واحد شاغل شدند که همه بومی هستند و 30 هزار تن پلی استایرن، ظرفیت تولید سالیانه پتروشیمی آرتان پترو کیهان است.
کد خبر: ۵۶۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴ 08 February 2018

به گزارش تابناک قم، پیمان طرب خواه در مراسم افتتاح واحد تولیدی شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان با اشاره به هدف از احداث این واحد تولیدی اظهار کرد: هدف واحد تولیدی آرتان پترو کیهان، جلوگیری از خام فروشی است، 60 میلیارد تومان برای ساخت این واحد هزینه شد و 100 درصد ساخت و 90 درصد تجهیزات واحد تولیدی آرتان پترو کیهان، داخلی است، تمام هزینه پروژه اجرای این واحد توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شد.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برای افتتاح واحد تولیدی شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان همکاری زیادی داشت، 50 نفر با افتتاح این واحد شاغل شدند که همه بومی هستند و 30 هزار تن پلی استایرن، ظرفیت تولید سالیانه این واحد است، هم اکنون ظرفیت تولید پلی استایرن در استان قم 90 هزار تن است.

مدیر اجرایی واحد تولیدی شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان افزود: در صورت تکمیل طرح توسعه این واحد، استان قم به یکی از استان‌های اصلی تولیدکننده پلی استایرن در کشور تبدیل خواهد شد.

طرب خواه عمده نیروهای شرکت آرتان پترو کیهان را فنی دانست و تصریح کرد: هر هزار تن محصول این شرکت، 140 هزار دلار ارزآوری دارد و به دنبال صادرات محصولات شرکت و ارزآوری برای کشور هستیم.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان، خوراک خودش را با نرخ ارز آزاد تهیه می‌کند و به همین دلیل، محصولات شرکت با نرخ ارز آزاد به فروش می‌رسد که این مساله مشکلاتی را برای خریداران داخلی محصولات شرکت به وجود آورده است.

مدیر اجرایی واحد تولیدی شرکت پتروشیمی آرتان پترو کیهان افزود: هم اکنون ترکیه به یکی از بازارهای اصلی صادرات پلی استایرن ایران تبدیل شده، واردات سالیانه پلی استایرن ترکیه، 500 هزار تن است و واردات پلی استایرن ترکیه در گذشته قبلا از کره جنوبی بود.

طرب خواه در پایان با اشاره به بازار داخلی فروش محصول پلی استایرن در ایران خاطرنشان کرد: این محصول اکنون در کشور بازار زیادی دارد و بسیاری از شرکت‌های تولیدی کشورمان از آن استفاده می‌کنند، میزان تولید پلی استایرن در ایران نسبت به گذشته چند برابر شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار