پایان هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه با تجلیل از شرکت کنندگان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد به کار خود پایان داد که نزدیک به 5 هزار نفر به صورت حضوری و غیر حضوری از برنامه های آن بهره مند شدند.
کد خبر: ۵۶۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 19 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- دبیر اجرایی نخستین هفته قرآن و عترت چهار محال و بختیاری گفت: برای شرکت در این برنامه های این 720 نفر ثبت نام کردند که برای این استان یک رکورد بود.
محمدرضا حسن زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک به 5 هزار نفر به صورت حضوری و غیر حضوری از برنامه های این هفته بهره مند شدند.
به گفته وی، برخی از مخاطبان از طریق فضای مجاز از برنامه های هفته قرآن و عترت بهره مند شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیازی نیز در آیین اختتامیه نخستین هفته قرآن و عترت استان گفت: تولید محتوای بر اساس آموزه های قرآنی یکی از مهمترین رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
جواد کارگران دهکردی، برپایی هفته قرآن و عترت در استان را یکی از برنامه های مهم وزارتخانه در این استان دانست و گفت:این هفته با تاکید بر ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه برگزار شد.
به گفته وی،همزمان با برگزاری هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری ٩ جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی در سطح استان با محوریت برنامه های قرآنی برگزار شد.
وی گفت: این جشنواره ها در بخش هنرهای تجسمی، سینما و فیلم، تئاتر صحنه ای و خیابانی، شعر و داستان، علمی و پژوهشی شامل تالیف کتاب و پایان نامه، رسانه های مکتوب و آنلاین، صنایع دستی و نغمه های قرآنی و دینی از بیست و چهارم تا سی ام بهمن ماه اجرا شد.
کارگران یادآور شد این برنامه ها با هدف ایجاد فضای قرآنی در سطح استان، تولید آثار هنری با موضوع قرآن و عترت، شناسایی استعدادهای هنری و قرآنی استان، استفاده از زبان هنر برای ترویج مفاهیم قرآن و معارف عترت و معرفی آثاری با قابلیت معناگری مفاهیم و دستورات قرآن و عترت اجرا شد.
هفته قرآن و عترت یکی از برنامه های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور است که به منظور ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری برگزار می شود.
اکنون ٥٩ موسسه قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعال است که ٢١ موسسه زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٣٨ موسسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت دارد.
در پایان این هفته از فعالان قرآنی ،هنرمندان برگزار کننده برنامه های قرآنی و سایر اقشار که در برگزاری جشنواره های این هفته همکاری داشتند قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار