معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

48 درصد بقاع متبركه داراي نذورات هستند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حدود 48 درصد بقاع متبركه داراي نذورات هستند و 52 درصد بقاع متبركه نذورات ندارند زيرا برخي از آنها در مناطقي هستند كه امكان حضور زائر قابل توجه در آنها نيست.
کد خبر: ۵۷۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 27 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در بقاع امامزادگان اظهار کرد: برنامه‌های مهارت‌های زندگی در قالب مهارت‌های فردی، تحکیم خانواده، ازدواج و تربیت فرزند با نگاه علمی، روانشناسی و اسلامی در بقاع امامزادگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مصارف نذورات گفت: حدود 48 درصد بقاع امامزادگان دارای نذورات هستند و 52 درصد بقاع متبرکه نذورات ندارند زیرا برخی از آنها در مناطقی هستند که امکان حضور زائر قابل توجه در این فضاها نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نذورات در بقاع امامزادگان هزینه می‌شود گفت: 40 درصد برای کارهای عمرانی، 30 درصد برای هزینه‌های جاری و خدام و 20 درصد برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده و 10 درصد نیز حق تولیت است که دوباره برای احیای بقاع امامزادگانی که دارای درآمد نیستند مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه کارهای نمایشی، تبلیغی، ویترینی و تجمعی مشکل حجاب را در کشور حل نمی‌کند گفت: حل مشکل حجاب به کار اندیشه‌ای و فکری نیاز دارد تا ساختار زیربنایی در مجموعه‌ها طراحی شود.

شرفخانی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی با شعار و همایش برطرف نمی‌شود بلکه باید در همایش‌ها ریشه‌ها را بررسی کرد و در این زمینه ارائه آموزش می‌تواند راهگشا باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار