بسته خبری ویژه تابناک اردبیل

دلیل استعفای سرپرست دانشگاه آزاد گرمی / هشدار در مورد نابودی جنگلهای ویلکیج / اذعان وزیر به ناخوشایند بودن چهره مشگین شهر / زمزمه های تغییر رئیس دانشگاه پیام نور پارس آباد / تبعات مصرف سموم شیمیایی تاریخ گذشته

رصد‌خانه «تابناک» ‌بسته خبرهای ویژه ای برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. در بسته خبری ویژه تابناک اردبیل، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 05 July 2015

دلیل استعفای سرپرست دانشگاه آزاد گرمی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گرمی اعلام کرد به دلیل کاندیداتوری از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین از مسئولیت خود در دانشگاه آزاد گرمی استعفا داده است.

منابع آگاه می گویند استعفای وی به دلیل فشار نماینده فعلی گرمی بوده است که با لابی برخی نمایندگان کنونی اردبیل، از فیضی خواسته بود از سمت خود کنار برود.

سرپرست مستعفی دانشگاه آزاد گرمی، اواخر خرداد ماه گذشته نیز از عضویت خود در شورای شهر اردبیل نیز استعفاء داد و رسما اعلام کرد به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات حاضر خواهد شد.


هشدار در مورد نابودی جنگلهای ویلکیج

سخنگوی فراکسیون حفظ محیط زیست مجلس با هشدار به مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست، خواستار جدیت این سازمان در جلوگیری از تخریب جنگلهای فنددقلو در بخش ویلکیج شد.

وی افزود: جنگل‌های ویلکیچ یک منبع طبیعی غنی که در بین دو استان گیلان و اردبیل قرار دارد با کوتاهی مسئولان دو استان و محکوم کردن هر یک به کم کاری یکدیگر مواجه است و این امر باعث نابودی این جنگل ها می‌شود.

وی در عین حال مدعی شده است به دلیل ریختن شدن فاضلاب نیروگاه اتمی و کارخانه آلومینیوم ارمنستان به رودخانه ارس سالانه هزاران نفر در اثر بیماری سرطان به کام مرگ می‌روند.


گله مندی امام جمعه از نبود مسجد در شهرک های جدید

امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاح مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک 5 آذر از نبود مساجد در شهرک های جدیدالتاسیس انتقاد کرد.

به گزارش آذرسلام، آیت ا.. سیدحسن عاملی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در ارج نهادن به ساخت مسجد از کوچک بودن فضای مسجد شهرک مخابرات هم گلایه کرده است.


اذعان وزیر به ناخوشایند بودن چهره مشگین شهر

سایت های خبری شهرستان مشگین شهر گزارش دادند که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر اخیر خود به مشگین شهر از مهندسی شهری و کمبود طرح های زیباسازی این شهر انتقاد کرده است.

وی گفته است: چهره مشگین شهر از لحاظ اصول معماری و زیبایی شهری مناسب و خوشایند نیست.

چندی پیش رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در سفر به مشگین شهر گفته بود این شهر بیشتر شبیه یک روستای بزرگ است.

این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، مشگین شهر با توجه به ظرفیت های خود بعد از سرعین ، قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری استان را دارد.


زمزمه های تغییر رئیس دانشگاه پیام نور پارس آباد

سایت آران مغان از تقویت زمزمه های مبنی بر احتمال تغییر رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان پارس آباد خبر داد.

این سایت نوشت بر اساس شنیده ها، احتمالا "ولی شیرپور" که هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور پارس آباد است جایگزین "صفر فرهنگ" در سمت ریاست دانشگاه پیام نور این شهرستان می شود.


تبعات مصرف سموم شیمیایی تاریخ گذشته

خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل گزارش داد: مصرف سموم شیمیایی مزارع تولید کنندگان شهرستان های استان اردبیل را خشکانده و خسارات کلانی به باغداران و کشاورزان به ویژه در شهرستان مشکین شهر وارد کرده است. به گفته خسارت دیدگان، سم های مصرف شده تاریخ گذشته از مراکز توزیع، تهیه و مصرف شده بود که در زمان خرید حتی علیرغم اعتراض مصرف کنندگان به انقضاء تاریخ مصرف سم، به آنها اطمینان داده شده بود که استفاده از آنها مشکلی به وجود نخواهد آورد. یکی از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی در پاسخ به سئوال خبرنگار جمهوری اسلامی اصل واقعه را تایید کرده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
آقای آخوندی اگه شما مدیران نا لایق این شهر را تغییر دهید مطمئن باشید ظاهر و نمای شهر هم بهتر خواهد بود .
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار