حمایت از کالای ملی فقر و بیکاری را در جامعه نابود می‌کند

امام جمعه بوکان گفت: حمایت از کالای ایرانی، حمایت از کارگر ایرانی است و می تواند فقر و بی کاری را در جامعه به حداقل برساند.
کد خبر: ۵۸۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 21 March 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده امروز  در بوکان ضمن تبریک سال نو به تمام مردم ایران اظهار کرد: سخن بزرگ مملکت کلام زرین کلام ها نیز هست و هر سال مقام معظم رهبری با دانش و درایت خویش شعاری در خور امروز جامعه به جهت تحکیم قدرت و استقلال کشور بیان می فرمایند که تمام مسئولین و مردم ایران باید فرمایشات معظم له را به نحو احسن انجام و عملی کنند تا در سایه درایت رهبری، کشور به سمت و سوی ترقی و پیشرفت گام بردارد.

وی همچنین گفت: مردم ما باید با عزت نفس و اعتماد به باورهای ملی خود را قوی تر و بزرگ تر از اراده دشمنان بدانند و جوانان و صاحبان علم باید تلاش کنند تا هرچه بیشتر به چرخه صنعت و فناوری در این مرز و بوم کمک کنند که این نیز مستلزم مساعد سازی و یاری مسئولین و فراهم آوردن بساط مناسب جهت تولید مثبت و به صرفه است.

امام جمعه بوکان اضافه کرد: قناعت یکی از آموزه های پر خیر و برکت اسلام‌ است و مردم ما نیز باید قناعت کنند و به تولیدات کشور که ساخت دستان جوانان و کارگران تلاش گر کشور است افتخار کنند و علاوه بر آن باید به فرزندانمان این مهم را یاد بدهیم که خرید کالای ایرانی به معنای آوردن نان به سفره یک خانواده ایرانی است.

وی خاطر نشان کرد: در این رابطه مسئولان نیز باید دقت بیشتری داشته باشند و سطح کیفیت اجناس را ارتقا دهند، صاحبان کار و کارخانه جات باید از مواد اولیه مقبول و افراد متخصص جهت تولید و بهره وری بهتر کالا استفاده کنند تا مردم ضمن خرید و لذت از استفاده از کالای ملی به تفاوت این کالاها با کالاهای مشابه خارجی پی ببرند که در عین حال کالای ایرانی باید به صرفه تر و ارزان تر نیز باشد تا در اختیار تمام اقشار کشور قرار بگیرد.

ماموستا خلیفه زاده در ادامه گفت: بهتر است گمرک و مرزبانی ها نیز عزمشان را بیشتر جزم کنند و با جدیت بیشتری مانع از ورود کالا های خارجی شوند زیرا ورود کالا و لوازم خارجی یعنی هدر رفتن و خروج سرمایه داخلی که بسیار خطرناک است و باعث می شود تا کارگری بیکار و یا کارخانه ای تعطیل شود.

وی تصریح کرد: مردم باید این را بدانند که هر مقدار پولی که ما به تولیدات خارجی می دهیم به گلوله ای تبدیل خواهد شد که یا خودمان و یا دوستانمان را هدف شلیک قرار می دهد پس باید امت اسلامی ایران در این مورد و فرمایش مبارک معظم له بیشتر و عمیق تر فکر کنند.

امام جمعه بوکان بیان کرد: در این بین نقش رسانه‌ها بسیار پر رنگ تر و جدی تر است و باید با پشتیبانی و حمایت راسخ از واحدهای تولید و کالاهای ملی و تبلیغات به صرفه و به موقع سعی کنند تا اجناس و کالاهای تولید داخل را به مردم بشناسانند و حتی آن‌ها را به خارج از کشور نیز ارسال و صادر کنند.

وی اظهار کرد: رسانه باید در ترویج فرهنگ خرید کالای ملی و حمایت از تولید ملی نهایت تلاش خود را بکند و در مقابل واحدهای آموزشی نیز باید در این مورد تلاش کنند و با روشن سازی و آموزش مردم را با ضرورت و اهمیت توسعه تولید ملی و کالای ایرانی آشنا کنند.

خلیفه زاده با اشاره به ارزش و کیفیت اجناس گفت: کیفیت و قیمت و استحکام کالاها بسیار مهم است و با آزمون و خطا مردم تصمیم می گیرند پس مسئولان و صاحبان کارخانه جات باید نهایت دقت را در کیفیت تولید خود داشته باشند و سعی کنند اجناس را با قیمت مناسب و‌ ارزان روانه بازار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار