پارادوکس تابلوها در شهر؛

وقتی حرف و عمل فرهنگ‌سازان شهر یکی نیست!

تابناک: بسیاری از مردم اصفهان و حتی مسافران شهرهای دیگر به محتوای برخی بنرهایی که از سوی کمیته فرهنگ شهروندی در اصفهان نصب می شود، انتقاد دارند.
کد خبر: ۵۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 06 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که به اصفهان آمده باشد اما بنرهایی که در سطح این شهر با عنوان فرهنگ شهروندی نصب شده است، چشمش را نگرفته باشد.

البته این چشم گرفتن، در همه موادر هم مثبت تلقی نمی شود و بسیاری از مردم اصفهان و حتی مسافران شهرهای دیگر به محتوای برخی بنرهایی که از سوی کمیته فرهنگ شهروندی در اصفهان نصب می شود، انتقاد دارند.

جدا از انتقاداتی که به محتوای برخی بنرها وارد است و تابناک در گزارشی به آن خواهد پرداخت؛ مسئله فعلی، بحران این روزهای اصفهان و فرهنگ سازی شهرداری در این زمینه است.




در حالی کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان اقدام به نصب بنرهایی برای تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف آب نموده است که این فرهنگ در ابتدا از سوی تشویق کننده که شهرداری اصفهان باشد رعایت نمی شود.

همچنین اخیرا شهرداری اصفهان به صورت مشترک با کمک شورای شهر اقدام به نصب بنرهایی در سطح شهر برای نشان دادن بحران آب نموده است که عملکرد شهرداری در بخش آبیاری فضای سبز تنها یک پارادوکس را به ذهن مخاطب متبادر می کند.

آبیاری فضای سبز شهر اصفهان در بسیاری از نقاط شهر به صورت غرق آبی صورت می گیرد و این درحالی است که اصفهان براساس آمارهای رسمی وارد هشتمین سال خشکسالی شده و در برخی نقاط با بحران برای تامین آب شرب مردم مواجه است.



گرچه شهرداری اصفهان آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز را از طریق چاه تامین می کند اما به هر حال این آب هرچند تصفیه نشده است اما جزو منابع آبی به شمار می رود که هر قطره هدر دادن آن، تضییع آشکار حقوق شهروندان است.

چگونه می توان انتظار داشت، مردم شهر که مکررا در بسیاری از بوستان ها و پارک ها شاهد این نحوه آبیاری فضای سبز هستند و اغلب نیز به این موضوع گلایه دارند، در مواجه با تابلوها و بنرهای صرفه جویی در مصرف آب، با این پیام ذهن خود را درگیر و این پیغام فرهنگی را عملیاتی نمایند؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار