افزایش بهداشت دهان و دندان نیازمند فرهنگ‌سازی است

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از عواملی است که نیازمند تبلیغات و فرهنگ‌سازی است تا فاصله بسیاری که اکنون با استاندارد جهانی داریم کاهش یابد.
کد خبر: ۵۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 25 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- میترا یداللهی اظهار کرد: در حال حاضر در استان در زمینه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان خدمات ارائه می‌شود و مناطق محروم نیز دسترسی به دندانپزشک وجود دارد.
وی با بیان اینکه در شاخص‌های سلامت دهان و دندان در کشور و به تبع آن در استان با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم، خاطرنشان کرد: از شاخص‌های مهم در حوزه دندانپزشکی DMFT است که بر اساس آن شمار دندان‌های پوسیده، پر شده و کشیده شده فرد در سنین مختلف بررسی می‌شود.
یداللهی تاکید کرد: در استان پوسیدگی دندان بسیار زیاد است و می‌طلبد که مردم توجه بیشتر به بهداشت دهان و دندان خویش داشته باشند.
وی عدم آگاهی، زمینه ارثی، مصرف مواد قندی بالا را برخی از دلایل پوسیدگی دندان در استان برشمرد و گفت: متولیان امر همچون دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها در فرهنگ سازی به منظور افزایش بهداشت دهان و دهان نقش موثری دارند.
یداللهی خاطرنشان کرد: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از عواملی است که نیازمند تبلیغات و فرهنگ‌سازی در کشور است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا همگان به شکل مستمر از مسواک و نخ دندان استفاده کنند.
وی بیان کرد: اکنون به طور متوسط هر کودک در استان دارای سه تا چهار دندان پوسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار