برگزاری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در قم

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه با اشرافیت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 07 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی ظهر امروز در نشست خبری نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اظهار داشت: حقیقت این است که علما و بزرگان دینی اسلام در توسعه و بالندگی تمدن بشری نقش برجسته‌ای را ایفا کرده‌اند.

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوان صورت گرفته در زمینهٔ پژوهش‌های بشری و گسترش علم و دانش‌های مختلف نقش شیعه در این‌ بین به‌درستی مشخص و نمایان نشده که این کنگره در راستای معرفی مجاهدت‌های شیعه در این مسیر گام برداشت.

امام‌جمعه قم با اشاره به غنای علمی و معارفی والای تعالیم شیعی گفت: باید در زمینهٔ شبهات و سؤالاتی که در زمینهٔ مختلف اسلامی و معارفی ایجاد شده پاسخ‌های لازم را از منابع و روایات اسلامی استخراج و در اختیار جامعه قرارداد.

اعرافی با تأکید بر برگزاری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی 20 و 21 اردیبهشت‌ماه امسال با اشرافیت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار می‌شود، همچنین این مرجع تقلید در اختتامیه این کنگره نیز به ایراد سخن می‌پردازد.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که تمام نحله‌های مذهبی اسلام در تعالی و رشد علوم اسلامی نقش برجسته‌ای داشتند و برگزاری این کنگره نیز به بررسی و معرفی دستاوردهای شیعی در گسترش و پیدایش علوم اسلامی اختصاص دارد.

امام‌ جمعه قم خاطرنشان کرد: رویکرد کنگره تمرکز بر حوزه‌های علمی و معرفتی شیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی است در حالی‌ که حقیقت این بوده که مکتب شیعی در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اهمیت دائمی شدن دبیرخانه کنگره ابراز کرد: تمام تلاش‌های صورت گرفته در زمینهٔ دائمی شدن دبیرخانه کنگره در دست پیگیری و اقدام است، همچنین تمام هزینه‌ها و اعتبارات این کنگره توسط آیت‌الله مکارم شیرازی تأمین‌ شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار