برداشت بیش از ۱۳۰۰۰ تن انبه از باغات سیستان‌وبلوچستان

کد خبر: ۶۰۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 15 May 2018

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 13 هزار و 500 تن انبه از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انبه به عنوان میوه گرمسیری در سطح هزار و 490 هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می شود که 980 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: باغداران سیستان و بلوچستان از اواخر فرودین به مدت یک ماه به برداشت این محصول مشغول بودند به طوری که در سالجاری 13 هزار و500 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی بیان کرد: شهرستان های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.
شهرکی افزود: 90 درصد انبه تولیدی در سیستان و بلوچستان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشوراست به طوری که در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب است.
سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن آب و هوای مرطوب و گرم به ویژه در قسمت جنوب بیشترین میزان تولید میوه های گرمسیری از جمله موز، انبه، گوواوا، پاپایا و نارگیل را به خود اختصاص داده که علاوه بر ارزش غذایی ارزش دارویی خاصی نیز دارند.
هم اینک از هشت هزار و 850 هکتار باغ انواع میوه های گرمسیری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که سالانه 160 هزار تن محصول تولید می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار