واردات بی رویه بزرگترین ضربه به تولید داخلی

 امام جمعه بهار با بیان اینکه بزرگترین ضربه به تولید کالا‌های داخلی، واردات بی رویه و قاچاق کالاست گفت: لازمه مبارزه با قاچاق کالا نهادینه کردن مصرف کالای داخلی است.
کد خبر: ۶۰۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 20 May 2018
 امام جمعه بهار با بیان اینکه بزرگترین ضربه به تولید کالا‌های داخلی، واردات بی رویه و قاچاق کالاست گفت: لازمه مبارزه با قاچاق کالا نهادینه کردن مصرف کالای داخلی است.
 
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار افزود: مهمترین موضوع درباره شعار سال شیوه صحیح حمایت از کالای ایرانی است که باید با رفع مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و تبلیغات بیشتر و ایجاد فرهنگ خرید کالای ایرانی در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، کشور را می‌تواند درون زا و بسیار مقاوم و پویا کند.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی تولید، اشتغال، رونق و توسعه را بیشتر کرده و موجب کاهش بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها می‌شود.

امام جمعه بهار گفت: توجیه و آگاه سازی خانواده‌ها نسبت به اهمیت موضوع حمایت از کالای ایرانی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری و رسانه‌ها در تحقق عملی شعار حمایت از کالای ایرانی بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام حاتم نیا با اشاره به آسیب‌های بسیار مخرب واردات بی رویه و قاچاق کالا گفت: نوع تفکر تجار و بازرگانان برای وارد کردن کالا‌های بی کیفیت و ارزان خارجی با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده ها، بسیار آسیب زا است.

امام جمعه بهار با تاکید بر اینکه ارتقا کیفیت محصولات و ارائه خدمات مناسب از سوی تولیدکنندگان مردم را نسبت به خرید و حمایت از کالای ایرانی ترغیب می‌کند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به تولیدات نظارت کافی داشته باشد تا کالای با کیفیت تولید شود.

فرماندار بهار نیز گفت: مهمترین موضوع درباره شعار سال شیوه صحیح حمایت از کالای ایرانی است که تحقق این امر ابتدا رفع مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی است.

احسان قنبری بیان کرد: بخش دیگر حمایت از کالای ایرانی، تبلیغات بیشتر و ایجاد فرهنگ خرید کالای ایرانی در داخل کشور است و برای ایجاد فرهنگ مصرف کالای داخلی همه از جمله مردم، مسئولان، تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی مسئولیت دارند و باید پای کار باشند.

وی اضافه کرد: در هر صورت نباید برای حمایت از کالای ایرانی فقط به خرید داخلی اکتفا کنیم بلکه باید حمایت همه‌جانبه از واحد‌ها و صادراتی کردن تولیدات آن‌ها را در برنامه داشته باشیم.

قنبری بیان کرد: به طور قطع مردم به سمت محصولات بی‌کیفیت نمی‌روند بنابراین باید با افزایش کیفیت، مشتری بیشتری را جذب و در این زمینه آگاهی‌های کافی به مردم داده شود.

فرماندار بهار تاکید کرد: نظارت دقیق و مستمر باید بر عملکرد کارخانه‌ها برای ملزم شدن به تولید کالا‌های باکیفیت توسط مسئولان انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار