استان قم در یکپارچگی اقتصادی دچار ضعف است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: استان قم در یکپارچگی اقتصادی دچار ضعف و کاستی است، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون می‌توانند با همکاری و همدلی یکپارچگی اقتصادی را در استان قم ایجاد کنند.
کد خبر: ۶۲۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 28 June 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری اظهار داشت: اتاق اصناف در یکپارچگی اقتصادی استان می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی موجود در جامعه افزود: کشور در شرایط ویژه و خاصی ازنظر اقتصادی قرار دارد که نیازمند تعامل و همدلی تمام مسئولان است، کشور در سال‌های گذشته شرایط اقتصادی دشوارتر از وضعیت کنونی را پشت سر گذاشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با تأکید بر نقش اتاق اصناف در ایجاد آرامش اقتصادی در جامعه گفت: نقش اتاق اصناف به دلیل نقش پررنگ و حساس در اقتصاد در ایجاد آرامش و امنیت روانی در جامعه بسیار چشمگیر و مهم است.

غضنفری با اشاره به نقش مهم اتاق اصناف در اقتصاد و اشتغال جامعه عنوان کرد: در حال حاضر قوی‌ترین نهاد مردمی و مدنی کشور اتاق اصناف بوده که جمعیت بسیار فراوانی را در برمی‌گیرد، کشور نقش ویژه‌ای برای اصناف در اقتصاد در نظر گرفته است، بیش از 17 درصد از اقتصاد کشور در اختیار اصناف و فعالیت‌های واحدهای صنفی است.

وی مشکلات اقتصادی و تورم موجود در استان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: از اصناف و واحدهای صنفی انتظار می‌رود مانند دوران جنگ تحمیلی در کنار مردم بوده و با ادامه خدمات‌رسانی‌های انجام‌شده در مسیر آرامش و امنیت روانی شهروندان حرکت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با انتقاد از عدم یکپارچگی اقتصادی در استان قم تأکید کرد: استان قم در یکپارچگی اقتصادی دچار ضعف و کاستی است، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون می‌توانند با همکاری و همدلی یکپارچگی اقتصادی را در استان قم ایجاد کنند.

غضنفری با اشاره به درخواست اتاق اصناف قم برای واگذاری زمینی 3 هکتاری برای ساماندهی واحدهای صنفی ابراز کرد: این اقدام یعنی احداث ساختمان جدید برای اصناف استان نیاز به کارهای کارشناسی دارد.

وی با تأکید بر لزوم انتقال واحدهای صنفی مزاحم شهری به محدوده‌ای در بیرون از شهر قم بیان کرد: واحدهای صنفی مزاحم باید از شهر خارج‌شده و در مکان‌هایی که برای آن در نظر گرفته‌شده مستقر شوند، تجمیع اتحادیه‌های دارای کارکردهای مشابه یکی از اقدامات مهمی است که باید در قم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم تأکید کرد: ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب یکی از اقدامات مهم انجام‌شده در استان قم بوده که از سال 96 آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های مغفول مانده استان قم در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: اگر به ظرفیت‌های موجود در استان قم توجه شده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد برای توسعه و پیشرفت استان قم نیازی به کمک‌هایی از خارج از استان نخواهیم بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار